כל טיסה של חברה ישראלית חייבת לצאת מלווה באנשי ביטחון, אנשים שמוכשרים על-ידי השב"כ ומופעלים על-ידי חברת אל-על. אלא שבחודשים האחרונים נרשם מחסור במאבטחים, והתוצאה היא שחברות התעופה הישראליות נאלצו לבטל מאפריל ועד אוקטובר 500 טיסות, חלקן כבר נמכרו ללקוחות.
גורמים בענף מתריעים כי טיסות נוספות עלולות להתבטל אם המצב יימשך. תוצאה נוספת היא שקווים חדשים שחברות תעופה רצו לפתוח בקיץ לא יפתחו בסופו של דבר בגלל המחסור הזה באנשי אבטחה.
חברות ארקיע וישראייר כבר פנו בעניין הזה לשר התחבורה ישראל כץ, אך בינתיים הוא לא מצא להם פתרון.
מה שמעניין לא פחות היא פנייה חריגה של ארקיע לממונה על ההגבלים העסקיים נגד אל-על. ארקיע טוענת כי אגף הביטחון, שמתופעל על-ידי אל-על ואמור לתת שירות שווים לכולם, נותן בפועל עדיפות לחברת אל-על בשיבוץ המאבטחים על הטיסות, כך שארקיע וישראייר נפגעות יותר ממנה ומבטלות יותר טיסות בגלל המחסור במאבטחים, למרות שנפח הפעילות של אל-על הוא גדול יותר.
מאל-על נמסר בתגובה: "התלונה האמורה לא הגיעה לידי אגף ביטחון אל-על. אגף הביטחון פועל בהתאם להנחיות הגורמים הממלכתיים וללא כל אפליה בין חברות התעופה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.