הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום החליטה בתחילת השבוע על הפקדת תוכנית מסילת הרכבת לערד, ובחודשיים הקרובים הציבור יוכל להגיש לה התנגדויות. המסילה המתוכננת היא באורך 28 ק"מ, ולאורכה ייבנו שתי תחנות, האחת בכסייפה והשנייה בערד.
המסילה תתחיל בתחנה המתוכננת בנבטים, הנמצאת בקצה השלוחה היוצאת ממסילת הנגב, בין באר-שבע לדימונה. לרוב אורכה תונח המסילה במקביל לכביש 80, ובקטע הסיום היא תעבור במקביל לכביש 31 הנכנס לערד. מלבד השירות לתושבי ערד וכסייפה מתוכננת המסילה לתת מענה גם ליישובים בדואים נוספים, בהם אל פורעה ומרעית.
קו הרכבת החדש הוא חלק מתוכנית הפיתוח של מסילות הרכבת בדרום, והוא משלב בתוכניות כמו הכפלה ושדרוג מסילת הנגב, פיתוח בסיס חיל האוויר בנבטים, הרחבת כביש 31 בקטע שוקת-ערד, והקמת שלוחת רכבת לבסיס נבטים. לדברי יו"ר הוועדה המחוזית דוד לפלר, המסילה "תעודד הקמת מפעלים חדשים בדרום, שיבטיחו תעסוקה ברמה גבוהה לתושבי ערד, כסייפה והאזור".
התוכנית הוגשה על ידי חברת נתיבי ישראל ונערכה על ידי המהנדס שמואל שגל בשיתוף עם האדריכלים אליעזר ארמון ובת שבע שרמן.
קטע הרכבת המתוכנן ערד באר שבע
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.