כל 6 הקבוצות שנגשו להליך המיון המקדים בפרויקט הנתיבים המהירים עברו אותו בהצלחה - כך הודיעה היום (ג') ועדת המכרזים הבין-משרדית לפרויקט, המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, ולחברות הממשלתיות נתיבי איילון וענבל. המכרז המלא צפוי להתפרסם ברבעון הרביעי השנה ועל פי התוכנית השלב הראשון בפרויקט ייפתח ב-2022.
המכרז פורסם באוגוסט שנה שעברה וב-6 הקבוצות שנגשו חברות 13 חברות מענפי התחבורה הציבורית, הבינוי והתפעול. הקבוצות הן הן שיכון ובינוי ואגד; מנרב עם מטרופולין, מנוליד מערכות ומסיעי שאשא; אשטרום ואורון החזקות; שפיר הנדסה וימית; דניה סיבוס ומנהור נתיבי תחבורה; ואלקטרה עם מפעילת האוטובוסים אפיקים.
הנתיבים המהירים החדשים מתוכננים על רקע הצלחת הנתיב המהיר משפירים לתוך תל-אביב, הכולל חניון ל-2,000 כלי רכב. הצלחת הנתיב מתבססת בעיקר על שאטלים חינמיים שיוצאים מהנתיב ואליו מדי רבע שעה, אל וממרכזי התעסוקה בתל-אביב ורמת-גן, וזוכים לביקוש גדול.
הפרויקט החדש יספק בשלב הראשון חניה לכ-10,000 כלי רכב בשני חניונים, האחד בשפיים והשני בראשון-לציון, וכן מערך של עשרה קווי הסעות ללא תשלום מהחניונים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל-אביב. בשל מרכיב זה נדרשו הקבוצות המתמודדות להציג ניסיון גם בהפעלת תחבורה ציבורית.
כמו כן יכלול הפרויקט מערך נתיבים מהירים באורך כולל של 80 ק"מ, ממחלף פולג על כביש 2, עבור בנתיבי איילון ועד רחוב רבין בדרום-מערב ראשון-לציון. כמו כן כולל הפרויקט את הקמת כביש 541, באורך 3 ק"מ, בין רעננה ומחלף שפיים. הנתיבים המהירים יוקמו בנוסף לנתיבים הקיימים ולא במקומם.
החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו ציין כי שיטת ה-PPP, שבה יתבצע הפרויקט, היא כלי משמעותי לקידום פרויקטי תשתית לאומיים, והגדלת ההשקעה בנכסים פיזיים כחלק ממדיניות הממשלה להגברת הצמיחה במשק.
יו"ר ועדת המכרזים, סגן בכיר לחשב הכללי, רו"ח יריב נחמה, אמר כי מודל הנתיבים המהירים מגביר את אטרקטיביות התחבורה הציבורית והשיתופית, ומתמרץ מעבר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית וכך לחסוך טלפי שעות נסיעה מדי יום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.