שנה וחצי אחרי הרכישה ממגה: קבוצת טיב טעם תשקיע כ-12 מיליון שקל בהשקה מחודשת וריענון המותג של רשת חנויות הבריאות עדן טבע שעד כה נקראה עדן טבע מרקט. קבוצת טיב טעם רכשה את עדן טבע בספטמבר 2015 תמורת 29.25 מיליון שקל. רשת עדן טבע מונה 8 סניפים ואתר אינטרנט ותורחב ל-10 סניפים. עד כה שודרגו שני סניפים, ושלוש מחלקות בתוך סניפי טיב טעם.
במסגרת השינוי הלוגו הוחלף, וגם הסניפים עצמם עוצבו מחדש וגודלם הוקטן בשאיפה להגדיל את הפדיונות לשטח. כך לדוגמה הסניף הראשון בקונספט החדש בקניון G בכפר סבא הושקעו כ-6.5 מיליון שקל וגודלו צומצם משמעותית ל-1,100 מ"ר. עדי כהן מנכ"ל קבוצת טיב טעם אמר הבוקר בהשקת הסניף כי השטח של הסניף הוקטן מ-2,700 מ"ר וכיום פודה כמעט פי 2 במכירות.
במקביל נפתח סניף מחודש נוסף במתחם סטאר סנטר באשדוד, גם הוא שודרג בהשקעה של 4 מיליון שקל ושטחו הוקטן מ-1,100 מ"ר ל-700 מ"ר. במהלך 2017 מתוכננים להיפתח עוד 2 סניפים נוספים בקונספט החדש, במקביל לפתיחת מחלקות עדן טבע ב-7 סניפי הרשת הגדולים של טיב טעם.
חוץ מהשם הרשת מנסה להציג קו בריא יותר והכניסה מספר שינויים במסגרתם יתווספו לסניפים בר בריאות של שייקים ומיצים אורגניים שיימכרו ב-15-20 שקל, מכונה תעשייתית שתייצר טחינה במקום, ומכונה שתייצר גם היא במקום שמן מקטנייה לבחירת הלקוח. במסגרת החידושים תציע הרשת גם בסניפים המשודרגים וגם במחלקות שישודרגו בסניפים הקיימים שירות חדש של ייעוץ נטורופתי שיינתן בחינם ע"י יועצי בריאות מטעם הרשת. עוד חידוש הוא קו מוצרי בקר ללא אנטיביוטיקה וללא תוספים שלא היה קיים עד כה בישראל, עם בשר המגודל בישראל תחת פיקוח בשחיטה כשרה. בניגוד לרשת טיב טעם, רשת עדן טבע אינה פתוחה בשבת ואין מוכרת מוצרי בשר שאינם כשרים אך גם לה אין תעודה כשרות רשמית.
לעדן טבע חנות אונליין פעילה אליה הצטרפה לאחרונה גם טיב טעם שפתחה גם היא אתר אונליין המפעיל שירות משלוחים גם בשבת. לדברי כהן המכירות בחנות האונליין של עדן טבע הגיע בהיקף המכירות שלו קרוב למכירות מחנות נוספת.
טיב טעם רכשה את רשת עדן טבע מרקט במאי 2015 מידי כונס הנכסים, אחרי שהרשת צברה בתקופת השליטה של מגה חובות של 300 מיליון שקל. לדברי כהן הייתה פגיעה משמעותית ברשת בזמן הקפאת ההליכים שהתבטאה בירידה של 50% במכירות, וכי מאז חלה צמיחה משמעותית.
לדברי כהן נתח שוק המזון האורגני עלה ל-1.5% אחרי מספר שנים של סטגנציה והמחירים בישראל נותרים גבוהים, "בשוק הבריאות יש פער עצום בין ישראל לעומת העולם, בישראל בגלל גודל השוק, רמת המחירים, חסמי הייבוא ועוד בעיות רגולטוריות המגוון מאוד מצומצם ורמת המחירים גבוהה". ברשת מבטיחים לייבא מוצרי בריאות ברמת מחירים זולה ב-30% ביחס למוצרים מקבילים בישראל. התשובה של טיב טעם למותג הפרטים של הרשתות המתחרות היא ייבוא מוצרים של רשת קמעונאית צרפתית בשם קזינו. "לא יהיה מותג בית לעדן טבע", אומר כהן, "אנחנו חושבים שלייצר מותג פרטי עבור השוק הישראלי הקטן יחסית ייקר משמעותית את העלויות".
קזינו היא רשת קמעונאית שצמחה צרפתית, ומפעילה כ-15 אלף סניפים ב-8 מדינות ומגלגלת מחזור מכירות של כ-41 מיליארד יורו בשנה. בין המוצרים האורגניים נכללים גרנולה, ריבות, בירות, יין ונוספים, חלקם כבר יחלו להימכר בימים הקרובים וחלק נוסף נמצא בתהליכים רישוי וישווק.
מחירים זולים לחוד ובריאות לחוד - מחירי הירקות האורגניים ישארו באופן משמעותי מהירקות הרגילים בדומה לירקות אורגניים בחנויות בריאות אחרות. לשם הדגמה פלפל נמכר ב-16.90 שקל לקילו, עגבניה ב-14.90 שקל, מלפפון ב-10.90 שקל, ולימון ב-29 שקל לקילו. על כך אמר היום עדי כהן בנוגע לרמת המחיר של הירקות האורגניים "עלותם גבוהה יותר, החלקות מוגבלות בגודלן, יש אחוז פחת גבוה והעונתיות משמעותית הרבה יותר". הטחינה האורגנית שמיוצרת במקום נמכרת במחיר של 14.90 שקל ל-370 גרם.
בין המוצרים שנמכרים ברשת ניתן למצוא לא מעט מוצרים שנמכרים גם בטיב טעם ובקמעונאיות האחרות שלא בהכרח מתויגים כבריאים. רותם גפן, תזונאי בעדן טבע מסביר כי ההגדרה של הרשת לבריאות מתייחסת למוצרים שהיא לא מכניסה - ביניהם חומרים משמרים, צבעי מאכל ומזונות שיש בהם מחזקי טעם כמו מונוסודיום גלוטמט. לדברי גפן "15% מהצעות למוצרים שמוגשות לנו לא מקבלות את האישור של רשת. כשתגיע רפורמת סימון המוצרים אנחנו נרצה לקדם את המוצרים הירוקים, מוצרים שיהיו בסימון אדום ידולדלו למקומות פחות מובלטים על המדפים, לא יהיו במרכז החנות. השאיפה אצלנו תהיה להמעיט מוצרים שמסומנים באדום.
על הרפורמה העתידית של משרד הבריאות שאמורה להיכנס לתוקף בינואר 2018 ולסמן במדבקות אדומות מוצרים המכילים כמות גבוהה של סוכר, מלח ושומן, אמר היום מנכ"ל קבוצת טיב טעם: "אם ישראל תיישם את זה לא יהיו פה מוצרי ייבוא. אנחנו יודעים כשחקנים בענף שיש בעיה קשה ביישום של החוק הזה. מבחינת היבואן אנחנו יותר קטנים מהשוק בניו יורק, מי ידביק עבורנו מדבקה? מי ישלם את זה? זה יתגלגל לצרכן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.