למרות שאישרה לאחרונה תנועת כלי רכב אוטונומיים בכביש ציבורי, למטרות ניסוי בלבד כמובן, ממשלת דרום קוריאה לא מסתפקת בכך - ותחנוך באוקטובר הקרוב את עיר הניסוי הגדולה בעולם לרכבים ללא נהג. העיר, שמכונה K-City, גדולה פי 2 ויותר מפארק הניסוי התואם שהקים המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) בארה"ב. את הפרטים חשף השבוע העיתון "ביזנס קוריאה".
העיר החדשה כוללת כבישים מהירים, כבישים עירוניים עם כיכרות וצמתים, מבנים היוצרים מכשולי ראות ועוד. היא מיועדת לביצוע ניסויים מקיפים במכוניות אוטונומיות שנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים לקראת תחילת שיווק.
הצעד הזה מגיע על רקע שורה של הכרזות מצד יצרניות רכב , בהן ב.מ.וו, מרצדס ויונדאי; חברות טכנולוגיה, בהן גוגל ואפל; ויצרניות רכיבים למכוניות כמו דלפי ובוש, שבישרו על תהליכים מואצים לקידום תוכניות לקידום הרכב האוטונומי.
הפארק החדש יתפרס על שטח של כ-356 דונם, ועלות הקמתו תעמוד על כ-11 מיליארד וון - כלומר קרוב ל-35 מיליון שקל - שתשקיע הממשלה הקוריאנית. בפארק צפויות לנוע, בין היתר, מכוניות אוטונומיות נסיוניות של קיה ויונדאי, לצד יצרניות זרות נוספות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.