נמשכת מגמת ההתקררות של שוק הרכב הישראלי. בחודש מאי נמסרו 24,550 כלי רכב חדשים, ירידה של כ-3.7% לעומת מאי אשתקד. זהו החודש השלישי ברציפות של ירידות. בסיכום הכולל נמסרו בחמשת החודשים הראשונים של השנה 143,060 כלי רכב, עלייה קלה של 2.9% שנובעת בעיקר מזינוק המסירות בינואר.
יצוין כי מגמת הירידה נמשכת למרות, ששערי מטבעות היבוא קרובים כיום לשפל של שנים רבות, ולמרות שבחודשים האחרונים מגדילים יבואני הרכב את הלחץ השיווקי כולל שורה של מבצעי מכירות רשמיים והיצע גדול בערוצי ה"אפס קילומטרים" המוזלים. ככל הנראה חלק מהמגמה נובעת מהתמתנות ואף צמצום בביקוש של ציי הרכב המוסדיים, שמתבטאת גם בדוחות הרבעוניים של החברות הציבוריות בענף.
את המסירות מובילה יונדאי, שמסרה מתחילת השנה 21,075 כלי רכב, עלייה של 5%. במקום השני קיה עם 17,963 כלי רכב, עלייה של 3.6%. במקום השלישי טויוטה עם 15,807 כלי רכב, עלייה של 4.9%. במקום הרביעי סקודה עם 10,955 כלי רכב, עלייה של 5.6%. במקום החמישי ניסאן עם 7,191 כלי רכב, עלייה של 30.9%. במקום השישי סוזוקי עם 7,123 כלי רכב, עלייה של 47.2%.
התמתנות שוק הרכב צפויה להמשיך וללחוץ כלפי מטה על נתוני צמיחת התוצר במשק ועל הכנסות המדינה ממיסי יבוא רכב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.