וול סטריט עלתה בהובלת הפיננסים; הנפט מתחת ל-46 ד'

דריכות לקראת עדותו של ג'יימס קומי מחר ■ עלייה מפתיעה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב ■ שבבי AMD ישולבו במוצרי אפל החדשים

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בעליות לאחר יום תנודתי. באירופה הסתיים המסחר בירידות. מגמה מעורבת באסיה.

 

מחירי הנפט  המשיכו לעמוד במוקד עניין המשקיעים, על רקע המאמצים לקיצוץ התפוקה בארגון אופ"ק והסכסוך המתוקשר בין מספר מעצמות ערביות (סעודיה, מצרים ועוד) לבין נסיכות קטאר, שחלק נכבד מכלכלתה מבוסס על הפקת ומכירת הזהב השחור.

פורסם הנתון השבועי של מלאי הנפט הגולמי בארה"ב, שהצביע על עלייה של 3.3 מיליון חביות במלאי - נתון מפתיע הרחוק מהתחזיות לירידה של 3.1 מיליון חביות במלאי. בשבוע שעבר נרשמה ירידה של 6.4 מיליון חביות נפט גולמי.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע כי ימנה עו"ד המתמחה בעבירות צווארון לבן, כריסטופר ריי, לראש ה-FBI. קודמו של ריי בתפקיד הוא ג'יימס קומי, שפוטר ע"י טראמפ לאחרונה. קומי יעיד בפני הקונגרס האמריקאי מחר (ה'), וצפוי להעלות בעדותו את החשדות לקשרים בין מטה הבחירות של טראמפ לבין גורמים ממשלתיים ברוסיה. קומי אינו צפוי להתייחס בעדותו לחשדות לפיהם פיטוריו נעשו במטרה לשבש את חקירת הקשר הרוסי. מומחים בארה"ב טוענים כי מכיוון זה (שיבוש הליכים) נשקף הסיכון הגדול ביותר להמשך כהונתו של טראמפ.

הערב פורסם בארה"ב חלק מהתצהיר שהגיש קומי לקונגרס וממנו עולה כי ככל הנראה מדובר ברמיזות של טראמפ לגבי החקירה למעורבות רוסיה בבחירות בארה"ב והקשר בין טראמפ ומטהו עם הרוסים. המשקיעים בניו יורק מפרשים את החלק הזה בתצהיר שפורסם הערב כאיתות חיובי לכך שאין מדובר בהאשמות נוסח ווטרגייט שיחייבו הדחת הנשיא ושולחו את מניות הפיננסים שצפויות להינות מהרפורמות של הנשיא, לעליות.

מניות הפיננסים שהובילו את המגמה: סיטיגרופ , גולדמן סאקס גרופ  ו-ג'י.פי מורגן צ'ייס .

מניית AMD  המשיכה לרכז עניין לאור הידיעות על שילוב שבבים מתוצרתה במוצרים חדשים מבית אפל.

ורינט תפרסם את דוחותיה הרבעוניים לאחר נעילת המסחר. החברה צפויה להכריז על רווח של 9 סנט למניה - ירידה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, בו רשמה החברה רווח של 24 סנט למניה.

מניות חברות הנפט הובילו את מצעד היורדות היום וזאת לאחר שמחיר הנפט ירד לרמת ה-46 ד'.