לא רק עוף: ל"גלובס" נודע כי לראשונה, קבוצת עוף טוב, אחת מחברות העוף הגדולות בישראל, נכנסת לתחום ייצור ושיווק מוצרי דגים בהשקעה של כ-2 מיליון שקל. בשלב הראשון תייצר ותשווק שני מוצרים: פילה אמנון מצופה וקציצות דגים אפויות לשוק המוסדי (מסעדות, אולמות אירועים ובתי מלון). בהמשך היא צפויה להתפתח גם לשוק הקמעונאי וליצוא.
יוסי ניר, מנכ"ל עוף טוב, אמר ל"גלובס": "לא סתם התחלנו במוסדי - לדעתי שם הפוטנציאל גדול יותר. בשוק הקמעונאי שטחי המדף יחסית קטנים. קשה יותר למפות את השוק המוסדי בצורה מדויקת, והשחקניות המרכזיות בו כיום הן תנובה ודלידג, אך כמות המנות הבשריות ירדה בו בשנים האחרונות, מה שגורם למנת החלבון להיות מגוונת יותר, ומכאן הפוטנציאל".
לדברי ניר, השוק הקמעונאי למוצרי הדגים המוכנים לאכילה קטן יחסית ומוערך ב-17 מיליון שקל עם רווחיות נמוכה מאוד, והם אינם רואים כרגע סיבה להשקיע בו. "בשוק המוסדי קשה להעריך את גודל השוק, אבל אנחנו מעריכים שנוכל להגיע לסדר גודל של 10 מיליון שקל בשנה בתוך כשנתיים. אם ניכנס לשוק הקמעונאי - זה יהיה ברבעון האחרון של 2018".
קבוצת עוף טוב נוסדה בשנת 1963, והמחזור השנתי שלה ב-2016 היה 860 מיליון שקל. היא מעסיקה 900 עובדים ונמצאת בבעלות משקי עמק הירדן ומשקי עמק המעיינות. עוף טוב מהווה כיום כ-10% כמותי משוק הפטם וכ-25% כמותי משוק ההודו בשוק הקמעונאי, ומשתמשת בשיטת גידול ללא אנטיביוטיקה וללא תוספת הורמונים.
לפי נתוני סטורנקסט מ-2016, מתוך העופות הממותגים הטריים הארוזים, נתח השוק הכספי של עוף טוב הוא 10%, לעומת תנובה המחזיקה ב-34%. בעולם המזון הקפוא (קציצות ושניצלים) נתח השוק של עוף טוב הוא 33%, לעומת מאמא עוף של תנובה המחזיקה ב-61% מהשוק.
צריכת הדגים השנתית בישראל היא כ-70 אלף טונות, כ-12 ק"ג לאדם בממוצע, ונמצאת בגידול בשנים האחרונות. לעומתה, צריכה ממוצעת לאדם בשנה במערב אירופה עומדת על כ-20 ק"ג ביוון, כ-35 ק"ג באיטליה וכ-65 ק"ג ביפן.
נתחי השוק במוצרי הבשר הקפואים ב?2016
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.