ביום א' צפויה הממשלה לאשר תוכנית בהיקף של 4 מיליארד שקל להקטנת הקטל בתאונות הדרכים, המביאה לידי ביטוי את תוכנית העבודה של כלל משרדי הממשלה בתחום הבטיחות בדרכים לשנים 2017-2018.
התוכנית היא תוצר של ועדה בה השתתפו מנכ"לית משרד התחבורה, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, מנכ"לית משרד המשפטים, מנכ"ל משרד החינוך ומנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בנוסף, להחלטה שותפים המשרד לשוויון חברתי והנהלת בתי המשפט.
ההחלטה כוללת צעדים בשלושת המכלולים הנוגעים לבטיחות בדרכים (נהג, רכב, כביש): התנהגות נהגים (חינוך לבטיחות בדרכים ואכיפה והרתעה); תשתיות הדרך (כבישים, תימרור וכו'); בטיחות כלי הרכב.
עיקרי ההחלטה מנויים להלן.
תשתיות
■ השקעה בסך 2.6 מיליארד שקל לשיפור רשת הדרכים והתאמת תשתיות לתקני בטיחות עדכניים
■ הקצאה של 400 מיליון שקל לרשויות מקומיות לצורך תמיכה בפרויקטי בטיחות במרחב העירוני
■ השקעה של 460 מיליון שקל לטובת הסרה וטיפול בנקודות שזוהו כמוקדי סיכון במרחב הבין-עירוני
■ הקצאת 240 מיליון שקל לטובת פרויקטי בטיחות שונים במגזר הכפרי
אכיפה
■ תגבור משטרת התנועה באמצעות תוספת של 100 ניידות תנועה, 160 שוטרים ו-200 סטודנטים לתפקידי סיירי תנועה
■ חיזוק ההרתעה והאכיפה על-ידי אמצעים חדשניים והקמת יחידה משטרתית חדשה לריכוז הטיפול במיזם שומרי הדרך - חיזוק משמעותי של פרויקט שומרי הדרך, במסגרתו אנשים פרטיים יכולים להעביר תיעוד דיגיטלי של עבירות תנועה חמורות (נהיגה באור אדום, עקיפת קו לבן וכו'), המוזרמות למשטרת ישראל לצורך הוצאת דוחות והעמדה לדין.
■ הכנסת כלי אכיפה חדשניים - אכיפת מהירות על-בסיס מדידת מהירות ממוצעת במקטעי דרך
■ טיפול בתופעת הנהיגה בפסילה - הקמת מאגר בין-משרדי של פסולי רישיון נהיגה. המאגר יכיל מידע על פסילות שניתנו על ידי המשטרה, בתי המשפט, משרד הרישוי וכל שאר הגורמים העוסקים בדבר. לצורך כך יקודמו תיקוני חקיקה בעניין ביטול הצורך בחובת הפקדה של רישיונות נהיגה פסולים ומתן אפשרות ליידוע האזרחים על פסילות שניתנו להם באמצעים דיגיטליים, ולא רק בדואר רשום.
כלי רכב
■ מערכות התרעה - מתן הטבות לעידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי רכב חדשים ומשומשים
■ הכנסת טכוגרף דיגיטלי - קידום חיוב התקנת טכוגרף דיגיטלי בכל כלי הרכב הכבדים
■ טלפונים סלולריים - פיתוח טכנולוגיות חדשניות להתמודדות, לאכיפה ולהקטנת הנזק הנגרם בשל שימוש בטלפונים סלולריים בנהיגה
תוכניות ממוקדות
■ תוכנית להקטנת הקטל בדרכים בקרב האוכלוסייה הערבית
■ חינוך לבטיחות בדרכים
■ קידום הסדרת תמרור ביישובי המיעוטים
■ פעילות משולבת בין-משרדית ועם גורמי מפתח ביישובי המיעוטים להגברת מודעות
■ קידום וחיזוק מערכי הפינוי המוטס לבתי חולים - במטרה לקצר זמני הגעה וטיפול
■ קביעת סטנדרט אחיד לרישום ולתיעוד נפגעי תאונות דרכים - כיום גופים שונים מודדים באופן שונה את הנפגעים (למשל רישום של מי שנפטר כמה ימים לאחר תאונה או בשל סיבוך שנבע מהפגיעה)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.