חברת התקשורת Altice USA של פטריק דרהי, הבעלים של הוט הישראלית, צפויה להפוך השבוע לחברה ציבורית באמצעות הנפקה ראשונית גדולה בבורסת ניו-יורק. החברה מצפה לגייס כ-350 מיליון דולר, ובעלי מניות בה - CPPIB, קרן פנסיה קנדית וקרן הפרייבט אקוויטי BC Partners - ימכרו מניות נוספות בשווי של כ-1 מיליארד דולר.
אלטיס מכוונת למחיר מניה של 27-31 דולר בהנפקה הצפויה, ובהנחה שמחיר ההנפקה ייקבע על 29 דולר, שווי השוק של החברה יעמוד לאחר ההנפקה על כ-21.4 מיליארד דולר. אלטיס צפויה להיסחר תחת הסימול ATUS.
שורה ארוכה של בנקי השקעות מלווים את אלטיס בהנפקה כחתמים, ובראשם ג'יי.פי מורגן, מורגן סטנלי, סיטי גרופ וגולדמן זאקס. לצדם פועלים גם בנק אוף אמריקה, ברקליס, BNP Paribas, קרדיט אגריקול, דויטשה בנק, RBC, Scotiabank, סוסייטה ז'נרל ו-TD Securities. לחתמים יש אופציה לרכוש מניות נוספות לאחר ההנפקה.
אלטיס ציינה בתשקיף כי לפי בקשתה, החתמים ישמרו עד 5% מהמניות בהנפקה לדירקטורים, מנהלים ועובדים בחברה ובחברות הקשורות אליה, שירצו לרכוש מניות. אם לא תידרש כל הכמות, המניות שלא יירכשו, יוקצו למשקיעים אחרים במסגרת ההנפקה. הסכום שיגויס בהנפקה אמור לשמש את אלטיס לצורך פירעון חלק מאיגרות החוב שלה, שאמורות להיפרע ב-2025. מדובר בחוב בסך 2 מיליארד דולר, שנושא ריבית של 10.875%.
חוב של 24 מיליארד דולר
אלטיס USA היא חברת תקשורת המספקת טלוויזיה בכבלים, אינטרנט, טלפוניה ושירותי תקשורת נוספים. לחברה יש כיום כ-4.9 מיליון לקוחות (בתי אב ועסקים) והיא פועלת ב-21 מדינות בארה"ב.
אלטיס USA היא למעשה החטיבה האמריקאית של חברת אלטיס N.V, שהוקמה, מנוהלת ונשלטת על ידי דרהי, וגם הוט הישראלית היא חלק ממנה (הוט נמצאת כיום במהלך של שינוי המיתוג שלה מ"הוט" ל"אלטיס").
לפי התשקיף, החברה האם אלטיס קיבלה בתחילת 2015 החלטה אסטרטגית להשקיע בהקמת פעילות בארה"ב. החברה רכשה, בין השאר, את Cablevision האמריקאית בעסקה של 17.7 מיליארד דולר (כולל חוב). כיום אלטיס USA מגדירה את עצמה כ"ארגון מוטה-טכנולוגיה", שגישתו מאפשרת לו לייצר את הערך הרב ביותר עבור לקוחותיו.
ב-2016 הסתכמו הכנסות אלטיס USA בכ-9.2 מיליארד דולר פרו-פורמה - מתוכם 4.2 מיליארד מהשוק הפרטי (כ-2.3 מיליארד דולר טלוויזיה, 872 מיליון דולר אינטרנט וכ-1.2 מיליארד דולר טלפוניה), והשאר מהשוק העסקי. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות של אלטיס USA היה באותה שנה כ-722 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה כ-3.4 מיליארד דולר.
ברבעון הראשון של 2017 ההכנסות הסתכמו ב-2.3 מיליארד דולר - עלייה של 1.4% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות צומצם ב-59.8% ל-76.4 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם עלה ב-26.6% לכ-942 מיליון דולר. בסוף הרבעון הראשון היו לחברה כ-464 מיליון דולר, לעומת סך החוב שלה שהגיע ל-24 מיליארד דולר, רובו לטווח ארוך.
אלטיס מספקת בתשקיף נתונים שונים בהשוואה למתחרות שלה, ובין השאר, מציינת כי ההכנסה החציונית של בית אב שהוא לקוח שלה היא 86 אלף דולר בשנה, לעומת ממוצע ארצי של 66 אלף דולר, ולעומת 59 אלף דולר בקרב לקוחות Cable One ו-72 אלף דולר בקרב לקוחות Comcast.
מנכ"ל אלטיס USA הוא דקסטר גואי, וב-2016 עלות שכרו הסתכמה ב-10 מיליון דולר, כ-80% ממנה בתגמול הוני. אלטיס USA מנפיקה מניות מסוג Class A, שהן מניות רגילות, בעוד שמניות Class B הקיימות בחברה משמרות למעשה את השליטה בידי דרהי, משום שהחזקה במניה מסוג Class B מזכה את המחזיק ב-25 קולות בהצבעה, לעומת קול אחד במניה מסוג Class A.
לאחר ההנפקה, חברות הקשורות לאלטיס יחזיקו ב-98.5% מכוח ההצבעה בחברה. מבחינת ההחזקה במניות, חברות שקשורות לאלטיס יחזיקו בכ-75% מכלל המניות בחברה (Class A ו-Class B). בעלי המניות שימכרו מניות בהנפקה, CPPIB ו-BC Partners, יחזיקו לאחר ההנפקה 6.8% ו-10.5% מהחברה, בהתאמה. בהנחה של מימוש האופציה לחתמים ומחיר של 29 דולר למניה, CPPIB צפויה למכור בהנפקה מניות בהיקף כ-452 מיליון דולר, ו-BC תמכור מניות בהיקף כ-698 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.