אקסלנס: "הטלוויזיה של פרטנר - גורם משנה כללי משחק"

"רווחיות פרטנר וסלקום בתחתית - יחס סיכוי-סיכון אטרקטיבי" ■ לאומי שוקי הון: "פרטנר יצרה איזון נכון בין עלות לאיכות"

 

מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד

בבית ההשקעות אקסלנס מוציאים היום (ד') סקירה מעודכנת על מניות התקשורת הישראליות, אחרי השקת הטלוויזיה של פרטנר וברקע חקירת רשות ניירות ערך בבזק, וחוזרים על המלצותיהם ל"קנייה" בסלקום ובפרטנר ו"נייטרלי" למניית בזק.

לסלקום   מחיר היעד שמציבים אקסלנס עומד על 41 שקל, פרמיה של כ-27% על מחיר השוק; מחיר היעד לפרטנר   הוא 25 שקל, פרמיה של 36%; ומחיר היעד לבזק  הוא 6.8 שקלים, פרמיה של 16% על מחיר המניה בבורסה.

 

רוני בירון, מנהל מחקר משותף ואנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', סבור כי "הטלוויזיה של פרטנר היא נקודת ציון נוספת בהפיכתו של שוק הטלוויזיה הישראלי, משוק של שני שחקנים לשוק עם מגוון אלטרנטיבות ומחירים, וצפוי להאיץ את התחרות על מחיר ונתח שוק". הוא סבור כי פלטפורמות מבוססי אינטרנט, כמו של פרטנר TV וגם סלקום TV, הן גורם משנה כללי משחק. 

"הזמינות של מסכים חכמים וסטרימרים, כמו גם הרחבת השוק הסיטונאי לעבר תשתית הוט ושירותי טלפוניה, צפויים, להערכתנו, להקל על מעבר מנויים ומעמידים את yes והוט במקום פגיע. מבחינת חברות הסלולר, הכניסה לתחום הטלוויזיה מהווה אתגר פיננסי לא קל ומגיעה, להערכתנו, ממניעים רחבים יותר".

לגבי סלקום, בירון מעריך כי "היא נכנסה לתחום הטלוויזיה מוקדם יחסית ותגיע לאיזון לקראת סוף השנה, אולם קצב הצמיחה העתידי והמעבר לרווחיות משמעותית עשוי להתעכב כתוצאה מכניסת פרטנר לטלוויזיה. מבחינת פרטנר, הדרך לאיזון ורווח צפויה להיות מאתגרת אף יותר, מכיוון שהיא נכנסת לשוק תחרותי יותר עם עלויות תוכן גבוהות יותר. מבחינה אסטרטגית, השקת הטלוויזיה של פרטנר מהווה להערכתנו חלק מתוכנית רחבה יותר בתחום הקווי, הכוללת מעבר הדרגתי לתשתית עצמאית".

"אנו מעריכים כי המחזוריות בתחום הסלולר תהווה את הנדבך העיקרי בתמחור של סלקום ופרטנר. רווחיות החברות מגיעה לתחתית, ורואים ברמות הנוכחיות מכפילי רווח נוחים ויחס סיכוי-סיכון אטרקטיבי", לדבריו.

בקשר לחברת בזק ברקע החקירה ברשות ניירות ערך, בירון סבור כי "למרות הירידה במחיר המניה של בזק, אנו נותרים בשלב זה בהמלצה נייטרלית כתוצאה מהשחיקה ברווחיות, אי-הוודאות הרגולטורית והשפעת החקירה המעיבים על הצעת הערך של החברה". 

רוני בירון / צילום: עודד קרני
 רוני בירון / צילום: עודד קרני

"פרטנר יצרה איזון נכון בין עלות לאיכות"

גם בלאומי שוקי הון התייחסו לפרטנר TV, וסבורים כי מדובר בחלופה ראויה להוט ו-yes. גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות, מציין כי "כוונת החברה הייתה לספק מוצר תחרותי ובמקביל להגביל את רמת ההוצאות - ולדעתנו היא הצליחה לעשות זאת".

לדבריו, "מן הסתם, הטלוויזיה של פרטנר תציע פחות תוכן לעומת המוצרים של הוט ו-yes, ונכון לעכשיו יש לה כמה נקודות חולשה בהשוואה למתחרים, כגון ספורט וסרטים. עם זאת, ובהתחשב בנושא המחיר ומגוון התוכן ההולך וגדל של שירות נטפליקס, לדעתנו בעתיד יותר צרכנים יבחרו בחבילות בסיסיות ויעשו השלמות על-פי בחירתם עם שירותים שמוצעים דרך האינטרנט על-ידי חברות ענק כגון נטפליקס, אמזון, HBO וגוגל. השירות של פרטנר מתחבר למגמה הזו".

בלאומי שוקי הון מעריכים כי מבנה העלויות יהיה נמוך משמעותית מזה של סלקום (ייתכן שבעתיד העלויות יגדלו אם החברה תוסיף תכנים), וכן כי פרטנר תידרש להשיג נתח שוק של כ-5% על-מנת להגיע לנקודות האיזון (סלקום כבר הגיעה לנתח שוק של כ-8%). "לדעתנו מדובר ביעד בר-השגה בפרק זמן קצר יחסית", לדבריהם. 

"בשורה התחתונה, פרטנר יצרה איזון נכון בין עלות לאיכות. מוצר הטלוויזיה שלה יאפשר לה להתחרות באופן יותר אפקטיבי מבלי להיכנס להשקעות כבדות מדי בשוק שקשה ליצור בו ערך כלכלי משמעותי. בסופו של יום, המפתח לאפסייד כלכלי בחברות הסלולר נמצא בעליית מחירי הסלולר, ועד שהדבר יקרה, הן צריכות להישאר רזות ככל שניתן".

באשר לסלקום, דטנר מציין כי יש לה יותר ניסיון בשוק הזה, והיא גם השקיעה יותר בהצעת התוכן שלה. ולמרות זאת, "לדעתנו הטלוויזיה של פרטנר תהווה אתגר לפוטנציאל הצמיחה של סלקום TV.

לגבי בזק הוא רק מציין כי "שוק הטלוויזיה בעולם משתנה, הן בדפוסי הצריכה, והן בערוצי ההפצה, מה שמהווה אתגר לא קטן עבור החברות הוותיקות. מהבחינה הזו, השקת פרטנר TV אינה חידוש, אלא תזכורת לשינויים המתרחשים". 

פרטנר
 פרטנר