חברת מטרופולין גברה על אפיקים, סופרבוס ונתיב אקספרס במכרז להפעלת אשכול שרון-חולון, שבו ייסעו 450 אוטובוסים ב-65 קווים עירוניים ובינעירוניים. 84 מהאוטובוסים העירוניים יהיה מונעי גז טבעי דחוס, וכל שאר האוטובוסים יהיו חדשים ויעמדו בתקן הזיהום יורו 6. המכרז החדש להפעלת התחבורה הציבורית באשכול כולל הגדלה של השירות ב-45%.
מטרופולין תחליף באשכול אגד ונתיב אקספרס החל מעוד שנה, אז תתבצע הפעימה הראשונה שבמסגרתה יופעלו 140 אוטובוסים בין נתניה לתל-אביב ויעדים אחרים במרכז. חצי שנה לאחר מכן תתבצע פעימה שנייה, בה ייכללו 140 אוטובוסים שייסעו בין חולון וראשון-לציון למרכז גוש דן, ולאחר עוד חצי שנה יופעלו שאר האוטובוסים בין השרון לתל-אביב.
הקווים העירוניים הנכללים במכרז יופעלו בחולון ובתל-אביב, בעיקר באזור הירקון. כמו"כ יינתן שירות למרכזי התעסוקה בעתידים, פ"ת, המסגר והקריה; לאוניברסיטת תל-אביב והמכללה האקדמית נתניה; לבתי החולים שיבא, מאיר, רבין (בילינסון) ולניאדו; ולבסיסי צה"ל תל השומר, גלילות והקריה.
מנכ"ל מטרופולין אילן קרני אמר כי "מדובר בהפעלת אשכול מורכב ומאתגר, אשר במשולב עם הרחבת תעדוף התשתיות לאוטובוסים במרחב הפעילות, ישופר השרות באופן מהותי לעשרות אלפי נוסעים מדי יום, ויקוצר זמן הנסיעה".
שר התחבורה ישראל כץ ציין כי מדובר במכרז הגדול ביותר שפורסם עד כה במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית, והוסיף כי במכרז ניתן דגש מיוחד לשיפור השירות לציבור הנוסעים. במסגרת זאת חייב משרד התחבורה את המתמודדים להטמיע שיפורים טכנולוגיים בהם רשת אלחוטית, שקעי טעינה לטלפונים, עלייה מכל הדלתות באוטובוסים העירוניים, מכשירי טעינה אוטומטיים על האוטובוסים ושלטי מידע אלקטרוניים בתחנות, שיעדכנו את הנוסעים על זמני ההגעה של האוטובוסים בזמן אמת.
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, אמר כי "קיום התחרות על האשכול אפשרה הרחבה משמעותית של השירות, באופן התורם להמשך הגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.