ירידות בסיום בוול סטריט; טסלה ירדה 15% מהשיא

בין הנתונים שפורסמו: נתון תעסוקה מקדים, תביעות האבטלה מהשבוע האחרון והשינוי במלאי הנפט הגולמי ■ מניית טסלה המשיכה במומנטום השלילי; מימושים במניות הפיננסים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ו') בירידות, לאחר שאמש נרשמה בוול סטריט נעילה חיובית. באירופה התנהל המסחר בירידות שערים, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה.

 

יום עמוס בגזרת המאקרו: פורסם השינוי במספר מקומות העבודה בארה"ב, להוציא את הסקטור החקלאי, לפי נתוני סקר ה-ADP. הסקר הצביע על תוספת של 158 אלף משרות, לעומת הצפי לעלייה של 184 אלף משרות ברבעון האחרון. נתוני האמת ייכללו בדוח התעסוקה המקיף שיפורסם ביום שישי בצהריים.

אכזבה מסוימת גם מנתון מספר תביעות האבטלה החדשות מהשבוע שעבר - 248 אלף תביעות, כאשר הצפי היה ל-243 אלף תביעות חדשות.

הגירעון המסחרי של ארה"ב בחודש יוני הסתכם ב-46.5 מיליארד דולר, נתון גבוה מהתחזיות המוקדמות אך נמוך מהגירעון שנרשם בחודש מאי, אז הסתכם הגירעון ב-47.6 מיליארד דולר.

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירדו ב-6.3 מיליון חביות, ירידה חדה מהתחזיות המוקדמות שצפו לירידה של 2.4 מיליון חביות.

לפני כשבועיים הצביעו בעלי המניות בחברת התרופות מיילן נגד מדיניות התגמול הנדיבה לבכירי החברה, וחלק נכבד מבעלי המניות (אם כי לא רובם) הצביעו גם נגד המשך כהונת הדירקטורים הנוכחיים. אמנם להצבעה על מדיניות התגמול אין השפעה, משום שהיא אינה מחייבת את החברה, אך בבנק ההשקעות גולדמן זאקס מעריכים שיש בתוצאות ההצבעה סיכון עתידי עבור מיילן. בסקירה שפרסם הבנק, כתבה האנליסטית ג'יימי רובין כי התוצאות המלאות מצביעות על רמת הדאגות של בעלי המניות בכל הנוגע לממשל התאגידי במיילן. "ההצבעה אינה מחייבת שינוי, אך שיעור בעלי המניות שמתנגדים למינויי הדירקטורים ולתגמולים הוא נדיר, ויקשה יותר ויותר בעתיד על מיילן להתעלם מכך", כתבה רובין.

מניית טסלה  המשיכה לרכז עניין, לאחר שצנחה אמש בחדות. החברה הודיעה אתמול כי מסרה כ-22 אלף רכבים ברבעון השני וייצרה כ-25 אלף רכבים בתקופה זו - סה"כ 47 אלף רכבים, בטווח הנמוך של התחזית המוקדמת של החברה שצפתה מסירות בטווח של 47-50 אלף רכבים. המניה השלימה מהלך ירידות של 155 מנקודת השיא שרשמה בסוף חודש יוני האחרון.