טסלה תחל החודש בייצור דגם חשמלי חדש, מודל 3, שתהיה המכונית הזולה בהיצע שלה, כך הודיע בתחילת השבוע מנכ"ל החברה אלון מאסק. כתוצאה מהודעה זו זינקה מניית החברה השבוע.
לא היינו מקדישים לזה את הכותרת, אלא שבהיסטוריה הקצרה של טסלה חווינו דחיות בהתחלת ייצור של דגמי מודל X ו-S הקיימים, מה שגרם לאנליסטים מוקדם יותר השנה לפקפק אם אכן טסלה תעמוד ביעד שהציבה. עוד הוסיף מאסק כי היצור יתחיל בחודש זה, יגדל ל-100 מכוניות בחודש אוגוסט, ועד לחודש האחרון של השנה בו יצאו מפס היצור 20 אלף מודל שלוש.
הפופולריות של טסלה הביאה 300 אלף לקוחות לשלם מקדמה עבור מודל 3, וזה בתקופה בה מרבית יצרני הרכב הגדולים בארה"ב דוגמת פורד וג'נרל מוטורס מדווחים על ירידה במכירות.
וכדי להבין טוב יותר את אפקט מודל 3 של טסלה, כדאי לבדוק את יצרניות הרכב הוותיקות שמשנסות מותניים לקראת תחילת השיווק. כך לדוגמא, הערכות מדברות על כך שב.מ.וו עתידה להציג בתערוכת הרכב של פרנקפורט בחודש ספטמבר השנה, גרסה חשמלית לסדרה 3 הפופולארית שלה. לב.מ.וו החשמלית יהיה טווח נסיעה של 400 ק"מ, ובעיני העיתונות הגרמנית גרסה זו של סדרה שלוש היא מתחרה ישירה למודל שלוש של טסלה, כפי שנכתב ברויטרס.
לעת עתה, היצרנית הגרמנית סירבה להתייחס לעניין סדרה 3 החשמלית. עוד נזכיר כי הדור הבא של ניסאן ליף החשמלית עומד להיחשף גם הוא בהמשך השנה, ויציע טווח נסיעה דומה לשני דגמי ה-3 ויכולות נסיעה סמי-אוטונומיות. אז אנחנו חייבים לסיים עם קלישאה, יהיה מחשמל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.