בסוף השבוע שעבר נערך באנגליה אחד מהפסטיבלים הגדולים והמעניינים ביותר בעולם הרכב, גודווד פסטיבל אוף ספיד. האירוע, שהחל בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, הוא פרי יוזמתו של אריסטוקרט בריטי שרצה להחיות שריד עבר מתור הזהב של תקופת המירוצים הבריטית, בשנים שאחרי מלחמת העולם השנייה; או שהוא פשוט רצה לקדם מבחינה כלכלית את אחוזת גודווד שבבעלות משפחתו.
כך או כך, האירוע שרשום כתחרות טיפוס גבעה, שהוא בעצם מירוץ נגד השעון במסלול תלול, הוא כבר לא מעט שנים הרבה יותר מסתם מירוץ. מצד אחד, מכוניות ואופנועי מירוץ היסטוריים נוסעים על המסלול בגודווד, שהנוהגים בהם לוחצים בלי חשבון במכוניות ששוות מיליונים, כמו בוגאטי טייפ 35 משנת ייצור 1927.
מצד שני, יש את אלה שנוהגים סתם בשביל התצוגה, כמו בחגיגת יובל 70 שנה לפרארי בה נסעו זו לצד זו דגם 125S שנחשב למכונית הראשונה האמיתית של החברה ולצדה האחרונה בשושלת, לה פרארי אפרטה.
לצדם היו מופעים שונים כמו מאזדה מיאטה לדריפטים שמחזיקה מתחת למכסה המנוע שלה לא פחות מ-1,200 כוחות סוס, או המחווה שעשו שם לברני אקלסטון, לשעבר הבוס הכל יכול של הפורמולה אחת.
גודווד הפך לפופולרי במידה כזו שיצרניות רכב משאירות לעתים חשיפה של דגמים לימי הפסטיבל. זוכרים את פורשה 911 RS2 מתחילת המהדורה? גם היא הוצגה שם.
אבל יודעי חן מספרים שהכוח האמיתי של גודווד נמצא בתצוגה האינסופית של כלי רכב מעניינים מתקופות שונות, שחלק לא מבוטל מהם אפילו מגיע בנסיעה לאירוע.
אז אם אתם מתכננים נסיעה לאנגליה בקיץ הבא, קחו בחשבון קפיצה לגודווד, רק כדאי שתזמינו כרטיסים מראש, כי רק 150 אלף ברי-מזל יוכלו לרכוש כרטיסים לפסטיבל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.