יונדאי הקוריאנית חשפה שתי גרסאות חדשות לאיי שלושים הקומפקטית שלה - גרסה ספורטיבית וגרסה מעוצבת.
ברשותכם נתחיל עם זו המעניינת יותר והמהירה מבין השתיים: איי שלושים N החדשה, היא הסנונית שמבשרת על בוא החטיבה הספורטיבית של יונדאי לעולם, חטיבת N, וככזו יש לה לא מעט להוכיח.
לפחות על הנייר זה נראה לא רע, מנוע שני ליטר מוגדש שמספק מאתיים וחמישים כ"ס ומומנט של שלושים ושישה קג"מ, שרובם מגיעים כבר מאלף וחמש מאות סיבובי מנוע נמוכים. בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית, ה- N הראשונה של יונדאי מאיצה מעמידה למאה קמ"ש תוך שש שניות נקודה ארבע. ויש גם גרסת ביצועים נוספת שמעלה את הספק אותו המנוע למאתיים שבעים וחמישה כ"ס ומשפרת את נתון הזינוק בשלוש עשיריות, יחד עם דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה אלקטרוני, ועוד כמה תופינים אותם יקבלו רוכשי החבילה.
אז נכון, לעומת סיאט ליאון קופרה עם מאתיים ותשעים כ"ס, זה נשמע לא הרבה, אלא שיונדאי איי שלושים N חזקה לעומת גולף GTI בעלת מאתיים ושלושים כ"ס. ובכלל ביונדאי מדגישים תהליך פיתוח ארוך במהלכו נצברו אין ספור שעות בנורבורגרינג, שבראשם של המפתחים עומד כלל מפתח אחד, הנאה מנהיגה. כך שחובת ההוכחה היא עליהם, ואנחנו נשמח להיות שם.
איי שלושים הנוספת שמצטרפת חודש אחרי הצגת גרסת הסטיישן של המכונית, היא פאסטבק, שם גנרי למכוניות בעלות צד אחורי שמזכיר מכוניות קופה. ביונדאי מדברים על כמה הבדלים במידות שנמדדים במילימטרים לעומת גרסת חמש הדלתות של המכונית, אך לנו היא נראית דומה למדי למעט החלק האחורי, שהוא הרפתקני וחדשני למכוניות של המותג הדרום קוריאני.
עוד יודעים לספר לנו על מערכות הבטיחות האלקטרוניות ועל המנועים החדשים שיש בפאסבק שיהיו בדומה ליונדאיי איי שלושים החדשה. אלא שאיי שלושים החדשה עדיין לא הגיעה ארצה, ומהיבואן בארץ נמסר כי הם נמצאים במשא ומתן מול היצרן על שיווק גרסאות שונות של המכונית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.