יצרנית המכוניות הסינית קורוס הוקמה כשותפות בין החברה לישראל ולבין יצרנית המכוניות הסינית צ'רי, וכיום נשלטת על ידי קנון הבורסאית. מזה שלוש שנים משווקת קורוס בסין שלושה דגמים שונים, ללא הצלחה מרובה. בשבע השנים מאז הקמתה היא החליפה לא מעט תוכניות אסטרטגיות ומנכ"לים ובעיקר הפסידה מיליארדים, מבלי שתצליח להשיג את פריצת הדרך במכירות.
בשנה שעברה נראה היה שקורוס עולה על דרך המלך, אולם בחמשת החודשים הראשונים של השנה שוב צנחו מכירותיה, והסתכמו בכחמשת אלפים יחידות בלבד, בשוק שמכר באותה התקופה מיליוני כלי רכב! בחודש שעבר הודיעה החברה כי בכוונתה להכניס משקיע אסטרטגי חדש תמורת כחמישים ואחד אחוזים מין המניות, אבל עד כה לא נחשפה זהותו של המשקיע ומתי יבוא להצלת החברה שנמצאת במצוקת מימון חריפה.
בינתיים עושה קורוס לא מעט רעש בשוק הסיני עם תוכנית קאמבק שנשמעת מרשימה מאוד על הניר. בספטמבר הקרוב תשיק החברה קרוסאובר שיקרא יאנג, צעיר באנגלית, שכנרמז משמו מכוון לקהל צעיר יותר. יאנג יתבסס על דגם טיגו שבע המקביל של צ'רי, השותפה הסינית והוא יצוייד במנוע ליטר נקודה חמש, טורבו בנזין מדור חדש ובתיבה כפולת מצמד.
הקרוס אובר הזה יהיה הזול ביותר בהיצע של קורוס, שעד כה שיווקה את עצמה כמותג פרימיום שמתחרה במותגים אירופיים. בשלב מאוחר יותר מתכוונת החברה הסינית להשיק גרסה משלה לדגם אריזו המשפחתי של צ'רי, עם הנעה היברידית נטענת. כל זה כמובן, בתנאי שהחברה תצליח לצלוח את הקשיים הפיננסיים, איתם היא מתמודדת כעת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.