אדם שרכש שואב אבק שלא עבד כראוי יקבל את כספו חזרה בתוספת הוצאות משפט - כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב.
הסיפור התחיל בחודש ספטמבר 2016, כאשר התובע רכש בדוכן של שקם אלקטריק (במסגרת יריד "חבר") שואב אבק רובוטי במחיר כולל של 2,240 שקל. הרוכש צויד בטופס הזמנה בלבד ולטענתו ללא הסבר המפרט את תנאי העסקה, כולל תנאי הביטול.
כאשר הגיע המוצר שרכש התובע כמתנה לבתו, מיד לאחר פתיחתו הם הבחינו כי בשונה מהמובטח, השואב לא ניקה שמשות כמצופה. השואב הוחזר לאריזתו, והרוכש פנה אל שקם אלקטריק בדרישה לבטל את העסקה.
בקשתו נדחתה, אחרי שהחברה אף הפנתה את הלקוח לנסות ולפתור את המחלוקת מול הספק. הנימוק שקיבל התובע הוא שלא ניתן לבטל את העסקה לאור הטענה שהמוצר הוצא מאריזתו, נעשה בו שימוש.
מכאן קצרה הדרך לפתרון המחלוקת באמצעות תביעה משפטית. בין היתר טענה שקם אלקטריק כי על הרוכש היה להגיע עם השואב לבדיקת מעבדה - אך השופט עדי הדר דחה טענה זו. "מצופה היה שהנתבעת תזמין את התובע למשרדיה או לחנויותיה ותיווכח חיש-קל האם טענתו שהמכשיר לא עובד נכונה, אם לא, במידת הצורך היא שתפנה את המכשיר למעבדה, ויתכן שתזכה במקום את הלקוח במחיר או הקנייה או שתציע לו מכשיר אחר", כך ציין.
כאמור הרוכש יקבל את כספו חזרה, סך של 2,240 שקל בתוספת ל-500 שקל הוצאות משפט (27659-11-16).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.