80,738 נוסעים עברו בנתב"ג בחודש יולי 2017, כשמדובר בנוסעים בטיסות בינלאומיות. זוהי עלייה של 13.2% בתנועת הנוסעים ביחס ליולי 2016.
חודש אוגוסט, שנפתח היום, צפוי להיות עמוס יותר, כשתנועת הנוסעים באוגוסט לבדו אמורה לחצות את ה-2.3 מיליון נוסעים, ובסך-בכול במהלך חודשי הקיץ המספר צפוי להגיע ל-4.5 מיליון נוסעים - הקיץ העמוס ביותר בנמל התעופה. בימי השיא יעברו בנתב"ג מעל 90,000 נוסעים ביום.
נזכיר כי רגע לפני חודש יולי נפתח לתנועה טרמינל 1, המשמש לטיסות הלואו קוסט, וממנו ממריאות כ-270 טיסות מדי שבוע.
לאן טסו הנוסעים בחודש יולי? מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי התנועה העיקרית הייתה לאיסטנבול ולמוסקבה - שני יעדי קונקשן מובהקים, כלומר שמהיעדים הללו ממשיכים הנוסעים בטיסות עם עצירות ביניים ליעדים אחרים (למשל ארה"ב או יעדים במזרח הרחוק). יעדים אחרים שכיכבו בחודש החולף כוללים את לרנקה, פריז ואנטליה.
לאור העומסים בנתב"ג, רשות שדות התעופה ממליצה לבצע רישום לטיסה (צ'ק-אין) מראש באינטרנט ולהגיע לשדה 3 שעות לפני מועד ההמראה.
בנוסף, לאור הכאוס במוניות הפועלות מנתב"ג, מבקשים ברש"ת להזכיר לנוסעים שלא להשתמש במוניות לא מורשות. אחרי ביטול המכרז להפעלת מוניות במפלס התחתון (בתור הרגיל), ממתינות לנוסעים מוניות המחויבות להסיע את הנוסעים בהתאם למחיר המחירון שקובע משרד התחבורה, ובמפלס העליון פועלות מוניות האמורות להציע מוניות במחיר הזול ב-12% ממחיר המחירון. בנוסף לאלה מנסים נהגי מוניות "לצוד" נוסעים (בעיקר תיירים), כאשר במקרים רבים נסיעות אלה מסתיימות בעוגמת-נפש לאור מחיר יקר שנגבה מהנוסעים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.