השבוע בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV נשלם קנס לעירייה. בשנה שעברה אישרה הכנסת לעיריות ורשויות מקומיות לגבות ישירות לקופתן את הקנסות על נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית, נת"צים. מספר עיריות, ובראשן עיריית תל-אביב, מיהרו להצטייד במיטב אמצעי האכיפה והצילום האוטומטים, ואלה החלו לפעול כבר בפברואר השנה, בדגש על נתיבי איילון ונתיבים מרכזיים נוספים.
אבל למרות שמדובר בהפעלה ראשונית, כמעט פיילוט, מסתבר שעיריית תל-אביב צופה כי בתקציב שלה יהיה מקום מכובד להכנסות מהמצלמות החדשות. בתקציב האחרון מעריכים בעירייה כי הקנסות מאכיפת הנסיעה בנת"צים יכניסו השנה לקופתה כמיליון שקל, אבל באופן יחסי אלו סכומים קטנים.
באותו תקציב מעריכה העירייה שהכנסותיה מקנסות חניה בעיר הפקוקה יכניסו השנה לקופתה כ-140 מיליון שקל - זינוק מכובד של כ-10% לעומת 2016. מתוך סכום זה, אגב, 34 מיליון שקל צפויים להגיע מקנסות לאנשים שחונים כחוק במקום מוסדר, אבל ללא פתק חניה או הסדרת תשלום בזמן. לשם השוואה - ההכנסות הצפויות של עירית תל-אביב מתשלומי חניה סלולריים, כרטיסי חניה וכדומה, צפויות לעמוד השנה על כ-75 מיליון שקל בלבד. כלומר, כמחצית מההכנסות שייצרו פקחי החניה החרוצים.
צפו בתוכנית המלאה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.