משרד התקשורת הבהיר לחברת הוט בשבוע שעבר כי הוא מצפה מהחברה לעמוד בחובה שהוטלה עליה ולאפשר לסלקום ולפרטנר להשתמש בתשתיותיה בתוך שבועיים, וזאת במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי שחלה עליה כפי שחלה על בזק.
לפרטנר ולסלקום יש טענות קשות סביב הדחיות החוזרות ונשנות מצד הוט ומה שקורה הוא שבפועל מדיניות השוק הסיטונאי לא מיושמת על גבי הרשת שלה שאינה נפתחת לתחרות.
הוט העלתה שורה של טענות טכניות הנוגעות לחששה מפני פגיעה ברשת שלה במידה והשימוש מצד המתחרות לא יהיה בהתאם לתקנים ולכללים מסוימים שאינם באים לידי ביטוי באופן מספיק ממצה בתיק השירות. בפרטנר ובסלקום רואים זאת כמובן באופן שונה לגמרי ומבחינתן מדובר בניסיון מכוון לעכב את היישום.
בפרטנר ובסלקום מזכירים שכאשר בזק ניסתה להערים קשיים על הרפורמה, המשרד פעל נגדה בכל הכוח ואף הטיל עליה עיצומים כספיים כבדים, ואילו כעת כשמדובר בהוט זה לא קורה.
כאמור במשרד התקשורת כבר קבלו את ההחלטה ומבחינתם הוט כבר אמורה הייתה לאפשר שימוש, אך הדברים לא קורים ונראה שבמשרד מבינים שההתנהלות של הוט כבר אינה קשורה רק לבעיות טכנולוגיות ושמאחוריה יש עניינים אחרים. זו הסיבה שבמשרד הבהירו להוט שאם בתוך שבועיים העניינים לא יתקדמו בהתאם למצופה ממנה, הרי שהמשרד יפתח נגדה בהליך משמעתי.
בחודש יוני 2017 משרד התקשורת פרסם את תעריפי המקסימום לשירותי תשתית אינטרנט סיטונאיים של הוט טלקום. לאחר שהעתירה שהגישה הוט נגד משרד התקשורת בחודש פברואר 2017, בטענה שמשרד התקשורת היה מחויב לערוך שימוע נוסף לפני קביעת תעריפי מקסימום, נדחתה. עקב מחלוקות עם הוט ביחס ליישום השירותים (הממתינות להחלטת משרד התקשורת), לא ברור מתי השירות - אשר אמור היה להיות מוצע על ידי הוט החל מפברואר 2015 - יוצע. נזכיר כי תעריפי המקסימום שנקבעו הינם גבוהים יותר מאשר אלו שנקבעו עבור בזק, הספקית המרכזית של שירותי תשתית אינטרנט סיטונאיים.
תגובת הוט: "הוט משתפת פעולה עם הליכי ההיערכות המורכבים להשקת שוק סיטונאי ברשת הכבלים. עיתוי ההשקה כפוף לשיקולים ולמוכנות של ספקיות השירות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.