קונצרן רנו-ניסאן יקים בישראל "מעבדת חדשנות" טכנולוגית, שתשמש כחממה לחברות צעירות המפתחות טכנולוגיות בתחום הרכב החכם והתחבורה השיתופית. החברה היא אחת הזוכות במכרז של רשות החדשנות (המדען הראשי). המרכז של רנו ימוקם בקריית עתידים.
החברות שיעברו את הסינון וייקחו בו חלק, יזכו בין השאר למימון ממשלתי (עד כמיליון שקל) בשלב הוכחת ההיתכנות. החממה עתידה לחבר בין חברות עם טכנולוגיות ורעיונות בתחום לבין יצרנית הרכב, שהיא כיום הגדולה ביותר בעולם. מלבד שיתוף פעולה הדוק עם מעבדות המו"פ הבין לאומיות של היצרנית, יוכלו המפתחים לבחון ולנסות את רעיונותיהם בשטח על כלי רכב אמיתיים, שתעמיד היצרנית לצורך זה.
במיזם משתתפת גם קבוצת קרסו, יבואנית רנו ניסאן, והוא ינוהל על ידי מנהל בכיר ממערך המו"פ והטכנולוגיה של רנו. המהלך של רנו הוא אחד משורה של מהלכים דומים, שביצעו בשנתיים האחרונות יצרני רכב וספקי רכיבים גדולים לתעשיית הרכב. בין השאר פועלות כיום בארץ נציגויות מו"פ והשקעות של ג'נרל מוטורס, קבוצת דיימלר, וולבו, הונדה, סאייק ועוד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.