מהנדס שסייע לפתח את המנועים שעמדו במרכז שערוריית תרמית הדיזל של פולקסווגן נשפט אתמול (ו') בבית המשפט המחוזי בדטרויט ל-40 חודשי מאסר, והפך לאדם הראשון שניצב בפני עונש מאסר במסגרת השערורייה.
בעוד שהמהנדס, ג'יימס ליאנג, לא היה "המוח" מאחורי שערוריית הדיזל, לדברי הרשויות הוא היה שחקן מרכזי שהיה מעורב בניסיון שנמשך שנים לרמות במבחני הפליטה בארה"ב ובטיוח שבא לאחר מכן.
גזר הדין של ליאנג ארוך יותר מ-3 השנים שעליהן המליצו התובעים, וקצר יותר ממקסימום של 5 שנים, אבל שופט המחוזי האמריקאי, שון קוקס, נראה נחוש להעביר בכך מסר לגורמים נוספים בתעשיית הרכב.
קוקס, שכינה את ליאנג "שותף חשוב בתרמית מסיבית ומטלטלת", הזכיר את ההשפעה הפוטנציאלית על כלכלת ארה"ב. "הפשע הזה הוא פשע חמור ביותר ומטריד כנגד המערכת הכלכלית שלנו", אמר קוקס, וציין כי "מה שעשו קוקס ופולקסווגן חותר תחת האמון בין קונים למוכרים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.