תנועת הרכבות במקטע ת"א-בית יהושוע, אשר הופסקה ל-10 ימים לצורך עבודות חיבור הקו המהיר לירושלים, שבה הבוקר (א') לסדרה לאחר שכל העבודות שתוכננו הושלמו. הקו הושבת מ-18 באוגוסט ועד הלילה בשעה 04:00. השבתת הקו יצרה בימים האחרונים פקקי תנועה רבים בעיקר בכביש החוף.
לדברי שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל, "לצד העבודה בתחנת הרצליה וחיבור התשתית להפעלת הקו המהיר לירושלים, ביצענו גם בדיקות למסילות שכבר הונחו בקו ובפעם הראשונה נסעה עליהן רכבת מטען. אנו נערכים גם לקליטת הקטר החשמלי הראשון שעתיד להגיע לנמל חיפה בקרוב. אני מבקש להודות לציבור הנוסעים על ההבנה והסבלנות בימים אלה, לעובדי רכבת ישראל על העבודה המאומצת והמדויקת, ועל העמידה המדוקדקת בלוח הזמנים; למשרד התחבורה אשר סייע בכל שנדרש; למשטרת ישראל ולכלל הגורמים שהיו שותפים למבצע מורכב זה".
העבודות במקטע בית יהושוע-ת"א כללו את הקמת התשתית המסילתית ותשתית החשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר לירושלים, במרכזן פירוק והרכבה מחדש של המסילה תוך שינוי התוואי, וכן הכנה להטמעת מערכת הפיקוד והשליטה לרכבות ETCS - level2. בו בזמן, שופצה תחנת הרצליה למען הנוסעים. הוחלפו בה שערי המעבר (ואלידטורים), חודשו תאי השירותים ואלמנטים רבים ברציפים.
קרוב ל-700 אוטובוסים הופעלו עם הפסקת התנועה; הופעל מערך הסעות ייעודי, בתדירות גבוהה וללא עלות בין כל תחנות תל אביב ותחנת בית יהושוע, בשני הכיוונים. בנוסף הופעל שירות אוטובוסים ללא תשלום, בכל שעות היממה, מתחנת נתניה ונתב"ג, בשני הכיוונים.
ברכבת ישראל מזכירים לנוסעים בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שהינו בתוקף בזמן סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, כי הם זכאים לפיצוי שיינתן בהארכת תוקף הנסיעה, בהתאמה למספר הימים בהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור. הפיצוי ייטען אוטומטיות במכונות הכרטוס או בקופות עד ליום לאחר סיום תוקף הכרטיס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.