טראמפ ונתוני המאקרו שלחו את וול סטריט לעליות

עליות באירופה, נעילה חיובית באסיה ■ פורסמו נתוני מאקרו חיוביים: תמ"ג לרבעון השני ודו"ח ADP לתעסוקה פרטית ■ ההוריקן הארווי חוזר להכות בטקסס

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') בעליות, זאת על רקע התאוששות מרשימה בשווקי אירופה היום ונעילה חיובית בשווקי אסיה. זאת לאחר שאמש החל המסחר בוול-סטריט בירידות שערים עקב חשש המשקיעים מרוחות המלחמה המנשבות בחצי-האי הקוריאני, לאחר שצפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי מעל לשטחה של יפן, אולם לאחר מכן עבר המסחר לעליות שערים. 

 

העליות בשלושת ימי המסחר האחרונים קצצו את סך הירידה של חודש אוגוסט במדד ה-S&P500 האמריקאי ל-1%. רגיעה זו בשווקים הביאה את הזהב  לירידות קלות, לאחר שכבר הגיע לשיא של 11 חודשים ב-1,325 דולר לאונקיה. 

כמו כן, ההוריקן "הארווי" צפוי לשוב היום להכות מעל היבשה, ולהמשיך ולזרוע הרס מעל טקסס. עד כה גבה ההוריקן את חייהם של 30 בני-אדם, זאת למרות שמיליוני תושבים פונו מאזורי הפגיעה. ההשלכות הכלכליות של הסופה מתמקדות הן בעלויות השיקום העצומות הצפויות להגיע ל-100 מיליארד דולר וכן בסגירת בתי הזיקוק באזור מפרץ מקסיקו, כולל המזקקה הגדולה בארה"ב אשר נסגרה היום. עד כה, הביאה הסופה לסגירת כ-19.6% מיכולת זיקוק הנפט של ארה"ב, ירידת זו בביקושים לנפט  מביאה לירידה במחירו העולמי ולעלייה במחירי הבנזין.

דלק נוסף שפך הערב הנשיא, טראמפ, דלק שתידלק את השווקים בדמות נאום שחוזר על תוכניתו להפחתות מסים אגרסיביות. טראמפ הכריז על מס חברות של 155 אולם מדובר במהלך שדורש הליך חקיקה סבוך. יחד עם זאת דבקותו של טראמפ בתוכנית תידלקה הערב את השווים.

האירו  נחלש היום מול הדולר, לאחר שכבר הוסיף כ-14% לערכו מול הדולר מאז תחילת השנה. התשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים עולות ב-2 נקודות לרמה של 2.14%.

מאקרו

נתוני התמ"ג של ארה"ב לרבעון השני הציגו נתוני צמיחה חזקים של-3%, מעל צפי האנליסטים אשר צפו ל-2.8% צמיחה בלבד, ומעל נתוני הרבעון הקודם שעמדו על 2.6% צמיחה.

דו"ח ה-ADP לתעסוקה במגזר הפרטי פורסם היום והציג נתונים חיוביים: הוספה 237 משרות בשוק הפרטי, לעומת צפי של 185 משרות חדשות בלבד. רבע מהמשרות החדשות הן בתחומי המסחר והתחבורה.