בורסות אירופה סגרו בעליות על רקע נתוני מאקרו חזקים

מדד מנהלי הרכש פורסם עבור סין ומדינות השוק האירופי והציג נתונים חזקים בסך-הכול ■ תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים בגמניה נותרו ללא שינוי

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים, על רקע פרסום נתוני מאקרו חיוביים ונעילה חיובית במרבית בורסות אסיה.

 

מדד מנהלי הרכש (PMI) פורסם עבור מספר מדינות השוק האירופי, והציג עלייה בכלכלות החשובות: אנגליה, גרמניה, צרפת ואיטליה. לעומת זאת, המדד נסג בכלכלות אירופיות אחרות: צ'כיה, שוודיה, דנמרק וספרד. בסך-הכול, המדד הכלל-אירופי עלה ל-57.4 מ-56.4 נק', בהתאם לצפי.

בארה"ב פורסם כי 156 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש שעבר ושיעור האבטלה עלה ב-0.1% לרמה של 4.4%. כך עולה מהנתונים. השכר הממוצע לשעה עלה ב-3 סנט לרמה של 26.39 סנט והיקף שעות העבודה השבועיות הממוצע ירד ב-0.1 לרמה של 34.4 שעות.

למרות הנתונים החיוביים, האירו  עודנו מצוי בטריטוריה שלילית אל מול הדולר. במקביל, תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בגרמניה ננעלו ביציבות.

בורסות אסיה

 

סקר מנהלי הרכש הפרטי של חברת  Caixin/Markit, הממוקד בעסקים קטנים ובינוניים בסין, הציג נתונים חיוביים אשר עלו על ציפיות המשקיעים. הסקר הציג עלייה חדה בעסקים חדשים,הגדולה ביותר מזה שלוש שנים, נתון המצביע על התרחבות המגזר היצרני במדינה. נתון זה מגיע יום לאחר נתוני מדד מנהלי הרכש הרשמי במדינה, שהציג אף הוא נתונים חיוביים.

נראה כי בורסות קוריאה ויפן עדיין נמצאות תחת השפעות האיומים לתקיפה צבאית מצד שליט צפון-קוריאה, קים ג'ונג און. מדד הקוספי  הקוריאני נסחר בירידות שערים, כשהדולר חוזר להחלש אל מול הוואן הקוריאני והציג ירידות של עד 0.4%.

"עכשיו עם תחילתו של חודש ספטמבר, השוק הוא באופן היסטורי שוק של מוכרים, דבר שעלול להניא משקיעים מלהיכנס לפוזיציות משמעותיות בטווח הקרוב". אמר טים קלהר, מבנק ASB ניו-זילנד.

המסחר ביפן הושפע גם מנתוני מאקרו חלשים ביחס לצפי. נתוני הייצור התעשייתי לחודש יולי הראו צמיחה של 4.7%, נתון בהחלט חיובי, אך נמוך מצפי צמיחה של 5.2%, ומצמיחה של 5.5% בחודש יוני. נתונים אלו גם מציגים ירידה של 0.8% בצמיחה לעומת יולי אשתקד. בתגובה, מדד הניקיי מחק את מרבית עליותיו מתחילת יום המסחר. עם התפוגגות החששות מתקיפה צפון-קוריאנית, הין היפני  , שנחשב נכס מקלט, יורד אל מול הדולר.

קשה להאמין שנתוני הצמיחה החיוביים בסך-הכול ישפיעו על מדיניותו המוניטרית של הבנק המרכזי היפני. בוועידת הבנק הפדרלי של ארה"ב שנערכה לאחרונה בג'קסון הול הביע נגיד הבנק המרכזי היפני,  הרוהיקו קורודה, דאגה ממצבה הכלכלי של יפן, ואמר כי הבנק ימשיך במדיניות ההרחבה הכמותית שלו כדי להוציא את העסקים ביפן מ"מצב רוח דיפלציוני" בו הם שרויים. נתוני האינפלציה ביפן עומדים כיום על 0.5%, לעומת יעד אינפלציה של 2%.