מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, עדכן את הנחיות הרשות בנוגע למערכת הפיקוח והבקרה על פרויקטי תחבורה המבוצעים על-ידי חברות התחבורה הממשלתיות. ברקע להנחיות - הקמת מאגר רשמי של פרויקטים בתחום התשתיות שאמורים להיכנס לשלב הביצוע בשנים 2021-2017.
רשימת ההנחיות נשלחה למנהלי החברות הממשלתיות בתחום התחבורה (רכבת ישראל, נתיבי ישראל, החברה הלאומית לתשתיות, נתיבי תחבורה עירוניים, חוצה ישראל ונתיבי איילון) עם העתקים לשר האוצר, מבקר המדינה וגורמים רלוונטיים נוספים.
הרשימה כוללת 15 סעיפים בהם מפורטות דרישות להערכות החברות, אותה הן אמורות לסיים עד סוף נובמבר. מטרת המסמך בראש ובראשונה היא להגביר ולייעל את הליך הבקרה על ביצוע הפרויקטים בחברות הממשלתיות ולהסדיר את התנהלות מול הקבלנים. זאת, בהינתן העובדה שלרוב החברות הממשלתיות בענף התחבורה אין הכנסות עצמאיות, פרט מהכסף המתקבל מהמדינה לביצוע הפרויקטים ועל רקע פרשות שוחד שאירעו בשנים האחרונות בענף.
החברות מתבקשות בין היתר לבצע רוטציות בוועדות המכרזים לפרוייטים כדי למנוע מצב שמנהל הוועדה עומד בראשה במשך שנים; להקים "פורום שומרי הסף" שיתכנס מדי חצי שנה כיד לדון בהתקדמות הפרויקט; למנות קצין ציות בדומה למקובל בבנקים ועוד. כמו כן מתבקשות החברות הממשלתיות למנוע ניגודי העניינים, זאת על-ידי דרישה להגשת זיקות אפשריות מהספקים והחברה.
במאגר התשתיות הלאומיות שפורסם בתחילת השבוע, הכולל 147 פרויקטים בהיקף כספי של מעל 100 מיליון שקל כל אחד, החלק הארי הוא פרויקטים בתחום התחבורה. בין הפרויקטים ניתן למצוא, למשל, את הקמת קווי הרכבת הקלה בגוש דן (ירוק, סגול), בירושלים (ירוק) וקו הרכבת הקלה חיפה-נצרת; את מסילת הרכבת הכבדה לאורך כביש 6 (המסילה המזרחית); את הקמת נתיב תחבורה ציבורית בכביש 4 ורשת נת"צים מטרופולינית, נתיבים מהירים בכניסות לתל-אביב, כביש כניסה חדש לירושלים (כביש 16), חיזוק התחבורה הציבורית בחיפה ויישובי הסביבה ושדרוג רשת הכבישים הארצית בדגש על הפריפריה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.