החברה האם של גוגל, אלפבית, ניהלה מו"מ על השקעה של כמיליארד דולר בליפט (Lyft), לדברי מקורות יודעי דבר. מהלך זה יקדם את הברית נגד יריבתה המרה של ליפט, אובר (Uber). לא ברור מתי נערך המו"מ והאם הוא יוביל לעסקה.
השקעה בליפט תסבך עוד יותר את המצב בשוק העולמי של נסיעות בהזמנה. אלפבית כבר נמנית עם משקיעי אובר, לאחר שזרוע ההון סיכון שלה, GV, השקיעה ב-2013 258 מיליון דולר בענקית הנסיעות בהזמנה. היחסים בית שתי החברות נעכרו במהלך השנים, מכיוון שאובר וגוגל החלו להתחרות זו בזו בפיתוח מכונית אוטונומית. נציג אלפבית במועצת המנהלים של אובר, דייויד דרמונד, התפטר אשתקד מתפקידו.
בפברואר הגיע העימות בין אלפבית ואובר לשיא לאחר שאלפבית תבעה את אובר בגין גניבת סודות מסחריים. אובר מכחישה את האשמותיה של אלפבית. במאי חתמה אלפבית עם ליפט על עסקה לפיתוח משותף של טכנולוגיית מכונית אוטונומית.
במהלך שממחיש את סבך מערכות היחסים בשוק, ניהלה בשבועות האחרונים סופטבנק גרופ קורפ מו"מ לגבי השקעה גם עם ליפט וגם עם אובר. משקיעת הטכנולוגיה היפנית כבר תומכת בכמה חברות שירותי נסיעה בהזמנה במדינות אחרות, והיא מתקרבת לחתימת עסקה עם אובר לרכישת מניות אובר בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר. המו"מ עם ליפט מעולם לא רשם התקדמות, לדברי שני מקורות נפרדים.
ליפט ואובר בחרו בשני נתיבים שונים לפיתוח מכוניות אוטונומיות. אובר משקיעה מזומנים בפיתוח מכוניות רובוטיות משל עצמה והיא בודקת את כלי הרכב באמצעות לקוחות בפיטסבורג וטמפה, אריזונה. ליפט, לעומת זאת, חתמה על שורת הסכמים עם חברות שמפתחות טכנולוגיה זו, כולל ג'נרל מוטורס, טאטה מוטורס, יגואר לנד רובר ו-NuTonomy.
ליפט, הפועלת רק בארה"ב, נמצאת במקום השני הרבה מאחורי אובר, במונחי נתח שוק ושווי שוק. לאחרונה נאמד שוויה של ליפט ב-7.5 מיליארד דולר, והיא גייסה 2.6 מיליארד דולר ממשקיעים שונים, בהם קרן ההון סיכון אנדרסן הורוביץ וחברות כגון ג'נרל מוטורס ועליבאבא גרופ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.