מקבוצות מחקר של מיטב האוניברסיטאות בעולם ועד לחברות ענק דוגמת גוגל וטסלה, המירוץ אל עבר הרכב האוטונומי החל כבר בשנות ה-20 של המאה הקודמת אך נמצא בשיאו בשנים האחרונות. תעשיית הרכב חווה תנודות משמעותיות הודות למגמות טכנולוגיות וחברתיות, דוגמת רכב חשמלי, רכב אוטונומי, מוביליות חכמה וכלכלה משותפת. מגמות אלה מערערות את יסודות המודלים העסקיים, המובלים על ידי השחקנים המבוססים בשוק.
דיגיטציית הניידות דורשת יכולות חדשות שכבר פותחו בישראל עבור תחומים אחרים, לרבות יישומי הגנה צבאית או יישומי ביג דאטה עבור שירותי מודיעין. תעשיית הרכב הישראלית הופכת למעבדה חדשנית עבור שינויים הקשורים בניידות חשמלית, אוטונומית וחכמה.
ההשלכות למעבר לרכבים אוטונומיים מעלות שאלות כגון: מה יקרה למעמד הנהגים בתחבורה הציבורית? האם התקדמות אל עבר הרכב האוטונומי מהווה חדשנות מפריעה או יוזמה מבורכת? אילו דילמות אתיות נובעות משימוש ברכבים אוטונומיים? בכנס הג'רני הקרוב יתקיים מושב בו ישתתפו קבוצת מומחים, מנכ"לים ויזמים וידברו על החידושים האחרונים, התמורות והמגבלות שעדיין קיימות בתחום.
את המושב ינחה יהל זילכה, שותף מנהל, קרן מאגמה; וישתתפו בו, בין היתר, דני עצמון, מנכ"ל, Cognata; מיכאל גרנוף, מנהל בכיר, מניב מוביליטי; ג'וזף הייר, מנהל פיתוח עסקי גלובלי, פורד מוטורס; יואב לייטסדורף, שותף מנהל, YL Ventures ורני וולינגסטיין, מנכ"ל, Oryx Vision.
כנס הג'רני יתקיים ב-25 באוקטובר במלון הילטון, תל-אביב. לפרטים והרשמה: www.journey-israel.com
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.