ב-2012 נחנך בירושלים הקו הראשון של הרכבת הקלה בארץ. כמות הנסיעות היומית בקו הבודד הזה מגיעה לשני שליש (63%) מכמות הנסיעות היומית בכל הקווים של רכבת ישראל בארץ, גם יחד. הקו הזה אמור היה להגיע עד בית החולים הדסה מדרום ועד לשכונת נווה יעקב מצפון, אלא שבינתיים העבודות עליו תקועות כבר שש שנים בגלל מחלוקות בין המדינה לזכיינית.
על אם הדרך בין בירת הפקידים ירושלים לבירת העסקים תל-אביב נמצא פרויקט הנתיב המהיר. נתיב האגרה בין מחלף שפירים למחלף קיבוץ גלויות. מי שלא רוצה לשלם על הנסיעה בנתיב הזה יכול להשאיר את הרכב בחניון הענקי שלו ולקחת שאטל בחינם, למרכז תל-אביב. הפרויקט הזה שהוקם על-ידי זכיין פרטי ולא עלה למדינה גרוש. להיפך, הוא הכניס לה עד היום מעל 200 מיליון שקל בתמלוגים.
החניון הזה מאחורי מלא כל יום עד אפס מקום ב-2,000 כלי רכב, וכבר לפני 6 שנים הוחלט להכפילו ע"י בניית קומה נוספת, אלא שהמו"מ בין המדינה לזכיין תקוע - ובשטח לא רואים עדיין צל צלו של דחפור.
כל אלה ועוד בסרטון של עמירם ברקת וסוניה גורודיסקי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.