סמוך לקיבוץ שפיים, אחרי דרך כורכר וסמוך לשדה בטטות, מכוניות מתחילות לנסוע בעצמן, ללא נהג אנושי. זה קורה במקטע של כביש 531 שמחבר את כביש החוף (2) לנתיבי איילון (20). אתם נכון לעכשיו לא תסעו ליד רוחות הרפאים הללו, כי בחודשים הקרובים מקטע הכביש סגור לצורכי הניסוי.
הכביש, באורך של כקילומטר וחצי ורוחב של 17 מטרים עם שלושה נתיבים. בינתיים, 5 חברות ישראליות או כאלה שפועלות כבר בישראל קבעו ניסויים שונים, והדגימו את הטכנולוגיות במקטע הכביש כשמשרד התחבורה הזמין חברות נוספות להגיע ולבצע ניסויים בכביש.
אחת החברות המסקרנות שהחלה בניסויים בכביש היא נקסר, שמספקת כבר היום אפליקציה חינמית לצילום הדרך ולהתראה מפני תאונות באמצעות מצלמת הסמארטפון. ג'נרל מוטורס האמריקאית, שפועלת גם בישראל, הציגה את הרכב האוטונומי שהיא מפתחת באמצעות טכנולוגיות שלה ושל חברות שרכשה. מובילאיי הישראלית, שנמכרה לאחרונה לאינטל, תנסה אף היא את הפיתוחים שלה על מקטע הכביש הזה. נציגי חברת אינוויז, גם הם יערכו ניסויים בדרך החדשה.
אחד הפחדים הכי גדולים בתחום של מכוניות אוטונומיות הוא האקרים שיפרצו אליהן ויגרמו לתאונות דרכים. יש חברות אבטחת מידע שמתמחות בהגנה על מכוניות ותשתיות. אחת מהן היא ארגוס, שהדגימה כיצד אפשר לחסום נסיונות תקיפה של רכב אוטונומי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.