חברת גוגל חשפה כי גורמים רוסיים השקיעו עשרות אלפי דולרים ברכישת פרסומות ביוטיוב, במנוע החיפוש של גוגל ובמוצרים אחרים של החברה במטרה לסייע לדונלד טראמפ בבחירות בשנה שעברה - כך דיווח היום (ב') ה"וושינגטון פוסט". החברה טרם הגיבה לכך רשמית.
הפרסומות לא נרכשו על ידי אותו גוף המקושר לקרמלין שרכש פרסומות בפייסבוק, מה שמצביע על קמפיין רוסי נרחב יותר להפצת דיסאינפורמציה ברשת. גוגל מפעילה את שירותי הפרסום באינטרנט הגדולים ביותר בעולם, ויוטיוב הוא אתר הסרטונים הגדול ביותר בעולם.
עד כה, גוגל ניסתה להמעיט בניסיונותיה של רוסיה להתערב בבחירות דרך המוצרים שלה. עם זאת, החברה פתחה בחקירה בשל לחץ מצד הקונגרס על חברות הטכנולוגיה לקבוע עד כמה רוסיה השתמשה ברשתות החברתיות, בפרסומות ברשת ובמוצרים דיגיטליים אחרים כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות בארה"ב.
לפי גורמים המעורים בנושא, חלק מהפרסומות שקידמו גורמיים רוסיים בפייסבוק, שעלותן הכוללת מוערכת במאה אלף דולר, קידמו את טראמפ, את יריבה של הילארי קלינטון בפריימריז הדמוקרטיים ברני סנדרס ואת מועמד הירוקים ג'יל סטיין. פרסומות אחרות נועדו כדי ללבות את היצרים הגזעיים בארצות-הברית.
נציגים מטעם גוגל צפויים להעיד בשימוע בפני ועדות המודיעין של שני בתי הקונגרס ב-1 בנובמבר, לצד גורמים רשמיים מפייסבוק ומטוויטר. הוועדות מנסות לקבוע את מידת התערבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות וכן אם היה שיתוף פעולה מצד מקורבי טראמפ לבין מוסקבה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.