רכבת ישראל הודיעה היום (ד') כי תבצע עבודות תשתית נרחבות במקטע שבין תחנות בנימינה ותל-אביב האוניברסיטה, ותסגור מקטע זה מיום שלישי ה-31.10 לפנות בוקר, ועד ליום ראשון ה-5.11 בשעה 5:00 לפנות בוקר. בנוסף, יבוצעו עבודות תשתית בתחנת חדרה-מערב. העבודות יתבצעו לצורך חיבור רכבת השרון ושדרוג רשת המסילות הארצית
סגירת קו הרכבת בין תל-אביב לבנימינה למשך 5 ימים תוסיף לגודש בכבישים אותו חווים אזרחי ישראל מאז סיום החגים. בפעם הקודמת כשנסגר הקו בין בית יהושע לתל-אביב למשך 9 ימים הורגשו עומסי תנועה כבדים, בעיקר בכביש החוף ובנתיבי איילון. זאת למרות שהעבודות הקודמות בוצעו בסוף אוגוסט, בתקופה שמאופיינת בדרך כלל בהקלה בעומס.
הסגירה הנוכחית תתבצע למשך זמן קצר יותר וברכבת ישראל הפיקו לקחים מהסגירה הקודמת, לכן הפעם יופעל מערך שאטלים נרחב יותר. יצוין כי בשעות העומס, כל רכבת מסיעה כ-700-800 נוסעים ומדובר בעשרות רכבות ביום שעוברות במקטע המדובר.
ברכבת מציינים כי העבודות יכללו חיבור תוואי המסילה החדש והכנת תשתית למבנה התחתון של המסילה החדשה, הנחת 750 מטרים של תוואי מסילה חדש ועבודות תקשורת ואיתות כחלק מהטמעת מערכת האיתות החדשה, שאמורה לאפשר הסעת מספר גדול יותר של רכבות, גם בצוואר הבקבוק של איילון. עוד צוין כי יתבצעו עבודות לשינוי תוואי המסילה לצורך הרחבת כביש 20 (נתיבי איילון) והוספת נתיב נוסף במקטע.
במהלך ימי העבודה יסגרו תחנות: קיסריה-פרדס חנה, חדרה מערב, נתניה, נתניה ספיר, בית יהושע והרצליה. משרד התחבורה יתגבר את מערך האוטובוסים ורכבת ישראל כאמור תפעיל מערך שאטלים מתוגבר בשלושה מסלולים: חיפה חוף הכרמל - נתב"ג, בנימינה-חדרה מערב - נתב"ג ונתניה-בית יהושוע-הרצליה-נתב"ג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.