יש שיקראו לו אוטובוס חכם הנוסע על גבי מסילה וירטואלית ויש שיקראו לה רכבת, בכל אופן בסין פותח לאחרונה כלי הרכב הזה שאתם צופים בו כעת מתוך ניסיון להאיץ את נושא התחבורה הציבורית בערים הגדולות.
הרכבת, כפי שניתן לראות, נוסעת באמצעות גלגלי גומי ויש לה אכן מסילה וירטואלית על גבי הכביש שרק הנהג באמצעות סנסורים מיוחדים יכול להבחין בה. הנהג אמנם יושב בקטר הרכבת אולם ישנה אופציה בה ניתן אף להנחות אותה אוטומטית.
אורכה של הרכבת החשמלית שיכולה לשאת על גבה עד 307 נוסעים הוא כ-30 מטר, היא מגיעה למהירות של 70 קמ"ש ולאחר 10 דקות של הטענה היא יכולה לנסוע כ-25 ק"מ. עלות הפיתוח של רכבת מעין זו היא כחמישית מפיתוח רכבת תחתית כך שמדובר בפתרון חכם וגם יעיל מבחינה כלכלית. תאגיד הרכבות הסיני החל לתכנן את המערכת החדשה בשנת 2013 והיא אמורה להתחיל לפעול בשנת 2018.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.