איפה תקבלו את השירות הטוב ביותר במטוס ?
באדיבות מערכת ערוץ החופש, מאקו
בעבר, כשהיינו מזמינים טיסה, גורל המושב אותו נקבל היה שמור לחברת התעופה, שהייתה שוברת את הראש איך למקם את כל הנוסעים כך שכולם יהיו מרוצים. היום הכוח עבר לידיים שלנו: בחלק מהחברות (בעיקר הלואו קוסט) בחירת המקום תעלה לנו כסף, ובחברות הגדולות יותר ניתן לשריין מקום כ-48 שעות לפני הטיסה דרך אחר האינטרנט של החברה.
האופציה הזו גרמה לכך שתחום בחירת המקום הפך להיות כזה שנלמד ונחקר על-ידי הנוסעים בצורה מדוקדקת - מה המקום הכי טוב, איפה נמצאים השירותים, איפה יש מרווח גדול יותר לרגליים ועוד. בנוסף לכל הפרמטרים הללו מסתבר עכשיו כי למושב אותו נבחר (במחלקת התיירים כמובן) יש גם השפעה על טיב השירות אותו נקבל.
שימו לב: למרות שעד היום חשבנו שלשבת בחלק האחורי של המטוס זה פחות אטרקטיבי, כי זה מעכב אותך ביציאה - חשוב לדעת שבחירה בשורות האחרונות תגדיל את הסיכוי שלכם לקבל שירות טוב יותר.
נשמע לא הגיוני? ובכן הדיילת אן קינגסטון מספרת כי הסיבה לכך פשוטה: "כשאנחנו משרתות את תחילת המטוס, אנחנו עושות את זה בהרבה פחות חשק, כי אנחנו יודעות שאחרי הבקשה הזו יגיעו שלל בקשות משאר הנוסעים, עד שנגיע לחלק האחורי בו נמצאת עמדת השירות. לעומת זאת, אם נוסע מסוף המטוס מבקש משהו, השירות יהיה הרבה יותר נעים ומהיר".
"יש סיבה נוספת", מציין ג'יי רוברט, דייל נוסף. "הרבה פעמים אם הטיסה לא מלאה, אז רוב הכיסאות הריקים יהיו בחלק האחורי של המטוס. התחושה שהחלק האחורי פחות צפוף והומה משפיעה על טיב השירות".
אז מהו אם כך הכיסא הטוב ביותר? זו בעיה לתת את המיקום המדויק, כי כל מטוס בנוי אחרת, אבל לפי מה שנאמר כאן, הוא צריך להיות בשורות האחרונות (אך לא האחרונה ביותר, כי סביר שלא תוכלו להטות את המשענת אחורה), ומשם אתם צריכים להחליט אם אתם אנשים של מעבר, חלון או אמצע השורה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.