מחלוקת בין תנובה לרשת הקמעונאית יוחננוף הביאה את האחרונה להפסיק לרכוש חלק מהסחורה שלה מידי של תנובה. בשנה האחרונה ביקשו ברשת השיווק יוחננוף להרחיב את מסגרת האשראי שלה מול תנובה - ממסגרת של שוטף פלוס 30, כפי שפעלה מולה עד אז, למסגרת של שוטף פלוס 45. בתנובה אישרו את הרחבת המסגרת לתקופה של 3 חודשים בלבד, אולם ביוחננוף ביקשו להרחיב את הדרישה הזו גם מעבר לכך ולהמשיך ולשלם במסגרת חריגה.
בתנובה התנגדו ודרשו לחזור למסגרת האשראי המקורית, כאמור שוטף פלוס 30. גורמים בשוק טוענים כי ליוחננוף יש קושי בתזרים המזומנים, ותנובה אינה הספק היחיד ממנו הרשת ביקשה להגדיל את מסגרת האשראי.
הקושי בתזרים ככל הידוע אינו קשור לקשיים פיננסיים, אלא לתוכנית של הרשת להשקיע ולפתוח סניפים חדשים של הרשת, ביניהם גם כאלה שנרכשו ממגה ונמצאים בתהליך של בנייה או שיפוץ. כיום הרשת מונה כ-20 סניפים ונמצאת בתקופה של צמיחה.
גורמים בסביבת יוחננוף טוענים כי מדובר בוויכוח מסחרי לגיטימי, ומאשרים כי הועבר מסמך פנימי לצימצום הפעילות עם תנובה, שהוגדר כדבר שבשגרה כאשר אין הסכמה הדדית עם ספקים.
זהו אקט יוצא דופן בשוק המזון, שכן תנובה נחשבת לספק המזון הגדול בישראל, והיא שולטת בנתחי השוק בלא מעט קטגוריות, ביניהן בשוק החלב.
בשוק המזון בשנים האחרונות התרחשו סכסוכים עסקיים נוספים בין ספקיות גדולות לרשתות השיווק, ביניהם ניתן למנות את אסם ואושר עד; שופרסל ויוניליוור; ולאחרונה גם נטו וקבוצת יינות ביתן.
מתנובה נמסר בתגובה: "תנובה מעריכה ומוקירה את רשת יוחננוף ומשפחת יוחננוף. מעבר לכך, תנובה אינה מנהלת את יחסיה עם רשת יוחננוף באמצעות התקשורת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.