ההתלהבות של הקהל מתלת-ממד יורדת, והאולפנים כבר לא מפיקים בקצב שהפיקו בעבר.
לפי המדד באתר blu-ray.com, הממוצע של סרטים שיצאו בגרסת תלת-ממד לחודש ב-2017 ירד ב-25% ביחס לשנים 2016 ו-2015, שביניהן לא היה הפרש משמעותי.
blu-ray הוא הפורמט העיקרי לשידור תלת-ממד, אך הוא לא כולל בגרסת ה-4K שלו את תלת-הממד. כאשר רוכשים סרט, צריך לבחור אם רוצים לצפות בתלת-ממד או ב-4K, אין מדיה שמתקיימות בה שתי הטכנולוגיות.
בנוסף, הקהל פשוט לא משלם על ערוצים שיש להם תלת-ממד או מדיה אחרת עם תלת-ממד, ולכן אין אינטרס לאולפנים להפיק תוכן כזה. הקהל כבר לא הולך לכל סרט תלת-ממד, ככל הנראה המשקפיים אינם נוחים, והקהל מעדיף להימנע מלהרכיב אותם, כך שלאחר צפייה במספר סרטים בטכנולוגיה זו, פשוט מניחים בצד את המשקפיים וממשיכים לצפות בדו-ממד.
נכון שמדובר בגרושים - מדובר בצ'יפים זולים שכבר בנמצא, והמשקפיים לא יקרים במיוחד. אבל כאשר מדובר במאות מיליוני מסכים, זה מתבטא במאות מיליוני דולרים של חיסכון לחברות, אם הן יסירו את הצ'יפים, לא יעשו בדיקות לפורמטים, יורידו את המשקפיים מהחבילה וכו'.
עוד מוקדם להכריז על סופו של טרנד התלת-ממד. בסופו של דבר אנשים אוהבים את אשליית הריאליזם שמספקת הקרנה בתלת-ממד, ולכן ייתכן כי ניתקל בעתיד בגרסאות שונות של הטרנד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.