בחודשים ינואר-אוקטובר נמסרו בישראל 257,977 כלי רכב חדשים, ירידה קלה של כ-2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני משרד התחבורה. בחודש אוקטובר נמסרו 19,829 אלף כלי רכב, זינוק של כ-45.6%. יצוין כי ההפרש גדול נובע מהפיזור השונה של חגים השנה ובשנה שעברה ובממוצע דו-חדשי של ספטמבר ואוקטובר הנתונים דומים לשנה שעברה.
את המסירות מתחילת השנה הובילה יונדאי עם 34,973 כלי רכב, ירידה של 4.3%. במקום השני קיה עם 32,952 כלי רכב, ירידה של 4.2%. במקום השלישי טויוטה עם 26,968 כלי רכב, עליה של 6.4%. במקום הרביעי סקודה עם 18,230 כלי רכב, עליה של 9.2%. במקום החמישי סוזוקי עם 11,107 כלי רכב, עליה של 34.2%. במקום השישי ניסאן עם 10,360 כלי רכב, עליה של 24.2%. בענף מעריכים כי החודשים נובמבר ודצמבר יהיו חלשים כפי שהיה בשנים האחרונות, מתוך הכנה לגל המסירות של ינואר ופברואר.
בתוך כך פרסם היום בנק ישראל את נתוני האשראי לרכב של המערכת הבנקאית, נכון ליוני 2017. הנתונים מראים כי בסוף הרבעון השני הסתכם האשראי לרכב כנגד שיעבוד בכ-13.347 מיליארד שקלים, זינוק של כ-15% בתוך תשעה חודשים בלבד. מתוך סכום זה כ-11.104 מיליארד שקלים הוענקו על ידי הבנקים והשאר על ידי חברות כרטיסי האשראי. בסוף יוני פרסם הבנק סדרה של המלצות לגופים הבנקאיים שמטרתן "לקרר" את שוק האשראי לרכב ולבחון בצורה קפדנית יותר את הביטחונות באשראי ליחידים ולחברות הליסינג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.