קווי המטרונית הפועלים כיום בחיפה והקריות יורחבו גם לנשר ויאפשרו נסיעה מהירה לתושביה לחיפה - כך הודיע היום (א') שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ. העבודות צפויות להתחיל בשבועות הקרובים, באמצעות חברת יפה נוף.
השר כץ ציין כי קו המטרונית החדש יפעל מצומת יגור, דרך ציר בר יהודה בנשר ועד לשכונת הדר בחיפה. לדבריו, הקו שעלותו נאמדת ב-450 מיליון שקל יספק שירות ברמה גבוהה לתושבי העיר וחיבור מהיר לחיפה והפריפריה. "הקו צפוי לקצר משמעותית את זמן הנסיעה בין חיפה לנשר, באמצעות ציר העדפה בלעדי לאורך 7.2 קילומטרים ", הוסיף השר כץ.
הקו החדש צפוי להחליף את קווי האוטובוסים הפועלים כיום לאורך הציר. תדירות המטרונית תעמוד על 7.5 דקות בשעות השיא, וצפויים להשתמש בה יותר ממיליון נוסעים בשנה. במסגרת המיזם יוקם חניון חנה וסע בתחנות הקצה הממוקמת בצומת יגור וחניונים נוספים לאורך הציר. חברת יפה נוף פרסמה בסוף השבוע (יום חמישי) מכרז להקמת הקו ממתחם "ביג" צ'ק פוסט ועד מרכז הספורט ספייס. העבודות בקטע זה של הפרויקט יחלו בתוך מספר חודשים.
האוטובוסים המהירים הראשונים, מטרוניות, התחילו לפעול לראשונה בדצמבר 2013. בחיפה והקריות פועלים כיום שלושה קווים, באורך כולל של כ-40 קילומטרים, המחברים את חיפה לערי המפרץ: הראשון מאזור צפון הקריות (בסמיכות למחנה כורדני לשעבר), דרך כביש 4, שד' ההסתדרות והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יוצא מקריית אתא למסוף בת גלים, דרך שד' ההסתדרות והעיר התחתית של חיפה והשלישי מקריית ים וקריית חיים להדר בחיפה.
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, מסר: "עיריית חיפה גאה להוביל התחום התחבורה הציבורית הארץ וממשיכה לפתח כל העת את מטרופולין חיפה. בעתיד הקרוב אלפי תושבים יוכלו לוותר על הרכב הפרטי ולהגיע בנוחות ובמהירות מאזור נשר ויגור עד להר הכרמל".
מנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן, הוסיף: "אנו ממשיכים בתנופת הקמת מערכת תחבורה ציבורית מודרנית במטרופולין חיפה. לכל אורך תקופת העבודות נהיה קשובים לציבור ונפעל כדי לא לשבש את שגרת החיים, יחד עם זאת נעבוד בנחישות, במטרה להביא להפעלה מוקדמת של הקו החדש".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.