התאחדות המלונות בישראל מתנגדת למיזוג בין אל-על לישראייר, בין היתר עקב החשש כי אישור עסקת המיזוג יביא ליצירתו של מונופול מוחלט בשוק - מונופול של ארקיע - נוכח יציאתה הצפויה של ישראייר מהפעילות בקו הטיסות לאילת - כך עולה ממכתב ששיגרה מנכ"לית התאחדות המלונות, יהל בן-נר, ליועץ המשפטי של רשות ההגבלים העסקיים, עו"ד אורי שוורץ, בדרישה לדחות את המיזוג או לקבוע תנאים מגבילים לקיומו.
ביולי האחרון הודיעה אל-על על מיזוג חברת ישראייר לשורותיה, אחרי משא-ומתן ממושך. עסקת המיזוג נבחנת בימים אלה על-ידי רשות ההגבלים העסקיים. "התאחדות המלונות מתנגדת לאישור עסקת המיזוג, כל עוד לא יימצאו תנאים מבניים אשר יבטיחו את המשכה של התחרות בקו טיסות הפנים לאילת, לפחות במתכונתה כיום, במונחים של מחיר וזמינות הטיסות", כותבת בן-נר ליועץ המשפטי של רשות ההגבלים.
בקו טיסות הפנים לאילת פועלות כיום שתי חברות בלבד - ישראייר וארקיע. ארקיע מחזיקה בנתח של כ-60% מהטיסות לאילת, ואילו ישראייר מחזיקה בכ-30%. "אמנם כבר כיום מדובר בשוק דואופולי שהתחרות בו מועטה, אולם התאחדות המלונות חוששת כי אישור עסקת המיזוג יחמיר את המצב ויביא ליצירתו של מונופול מוחלט בשוק", כותבת בן-נר.
בן-נר מוסיפה כי ככל שישראייר תצמצם את מספר הטיסות לאילת בשיעור ניכר, התחרות תיפגע, מחירי הטיסות לאילת יאמירו, בד-בבד עם הפחתה של תדירות הטיסות ופגיעה באיכות של השירות שיקבלו הצרכנים. "תוצאה צפויה וישירה של אלה תהיה פגיעה קשה ביותר בתיירות הנכנסת לאילת, ובמלונות אילת בפרט (אשר ממילא סובלים מקשיים רבים נוספים), שכן הטיסות לאילת הן עורק התחבורה הראשי המקשר את המרכז לאילת, ואין לו תחליף", כותבת בן-נר.
עוד היא מוסיפה כי עליית מחירי הטיסה לאילת צפויה להסיט עוד יותר את הביקושים לטובת חופשות מחוץ לישראל, ובכך ייגרם נזק משמעותי נוסף לתיירות ולמלונות באילת ובישראל כולה.
עו"ד שוורץ מתבקש להתנות את העסקה בתנאים מבניים, אשר יהיה בהם כדי להפיג חששות אלה ולהבטיח לציבור הצרכנים רמת מחירים תחרותית וזמינות גבוהה של טיסות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.