אפליקציית המוזיקה דיזר (Deezer) הושקה הבוקר (ב') בישראל, במסגרת אירוע שהתקיים בתל אביב. האפליקציה, הכוללת 43 מיליון שירים מרחבי העולם, תציע עשרות אלפי שירים ישראליים - כשטווח האמנים נע מסטטיק ובן אל עד לאמני אינדי.
האפליקציה, שבשבועות האחרונים נערכה לה "השקה רכה" בארץ, מציעה שלושה מסלולים: שירות חינמי שכרוך בחשיפה לפרסומות ומציע איכות שמע בסיסית; שירות ב-20 שקל לחודש המציע גישה לכל התוכן ללא פרסומות באיכות MP3; ושירות פרימיום ב-40 שקל בחודש המאפשר האזנה באיכות CD. לקוחות שיירשמו למסלול הפרימיום יקבלו אותו בשלושת החודשים הראשונים במחיר של שקל אחד. לשם השוואה, אפל מיוזיק מוצעת בישראל ב-20 שקל בחודש למנוי יחיד, וב-30 שקל למספר מכשירים.
גולן שקד, סמנכ"ל הסחר הבינ"ל של דיזר שמרכזה בפריז, חשף באירוע פיצ'ר זיהוי שירים בדומה לזה של אפליקציית שזאם, שבימים האחרונים פורסם על כוונת אפל לרכוש אותה ב-400 מיליון דולר. פיצ'ר נוסף שמבקשים להדגיש בדיזר הוא "פלואו" (Flow), סדרה של אלגוריתמים הלומדת את טעמם של המשתמשים ומנגנת להם שירים מתאימים באופן אוטומטי, מבלי שהם נדרשים לבחור אותם ידנית. בנוסף הוצגה במסיבת העיתונאים האפשרות להפעיל את דיזר בדיבור באמצעות גוגל הום. לדבריו היא מתמודדת בשוק שמתאפיין בצמיחה מהירה, מהיקף של 1.4 מיליארד דולר ב-2013 ל-6.5 מיליארד דולר השנה. התחזיות ל-2020 נעות בין 12.3 מיליארד דולר (גולדמן סאקס) ל-16.4 מיליארד דולר (קרן הגידור PSAM).
לדיזר יש כיום 16 מיליון משתמשים ברחבי העולם, 6 מיליון מתוכם לקוחות משלמים. החברה השולטת כיום בשוק המוזיקה בסטרימינג היא ספוטיפיי שהוקמה בשבדיה, שדיווחה בספטמבר השנה על 60 מיליון לקוחות משלמים ו-140 מיליון משתמשים בסך הכל. השירות עדיין אינו זמין רשמית בישראל, אם כי לפי הערכות הוא יחל לפעול בארץ בשנה הבאה. למתחרה אפל מיוזיק יש כבר 27 מיליון לקוחות משלמים ועוד כמה מיליונים בתקופת ניסיון חינמית. שחקניות משמעותיות נוספות בתחום הן אמזון, גוגל, פנדורה, וטיידל (Tidal) של ג'יי זי, שזמינה גם היא בארץ. בשלב ההשקה בישראל מציעה דיזר מנוי לשלושה חודשים בעלות של שקל אחד.
בעוד שבסקנדינביה כ-40% מהאוכלוסיה משלמים על שירותי מוזיקה בסטרימינג ובארה"ב כ-12%, בדיזר אומרים שהנתון הישראלי המקביל נמוך מ-1%, מה שמאפשר לה להתפתח. בעקבות השקעה בהיקף 100 מיליון יורו שביצעה קרן Access Industries של לן בלווטניק בדיזר לפני שנתיים, החלה החברה במאמצים להתרחבות בין-לאומית. אחד המהלכים שעשתה הוא חתימת הסכמי חסות עם קבוצות הכדורגל ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד בדצמבר שעבר, הכולל שילוב רשימות השמעה של שחקנים בדיזר באפליקציות של הקבוצות, והעלאת קובצי שמע ממסיבות העיתונאים של הקבוצות.
במסיבת העיתונאים הוצגה הנציגה של דיזר בישראל, חברת לב גרופ מדיה. מנכ"ל החברה, עמרי דולב, הציג כמה מגמות חדשות בתעשיית המוזיקה, שלדבריו צומחת משמעותית בשנתיים האחרונות. הוא ציין כי בניגוד לעבר, יותר מחצי מהכנסות תעשיית המוזיקה העולמית מגיעות מחוץ לארה"ב ובריטניה, וכי התחום מתאפיין בביזור ופרסונלזציה רבים יותר מבעבר, באמצעות הפצה בסלולר וברשתות החברתיות. בנוסף דיבר על מחויבות החברה לייצר ולערוך תוכן מותאם לקהל הישראלי ועל השקעה מתוכננת בתוכן ישראלי שיופק במשרדי החברה ויופץ באפליקציה. הוא סירב להשיב כמה שירים ישראליים קיימים בפלטפורמה, והסתפק בציון העובדה שנחתמו כמה חוזים עם חברות המוזיקה הגדולות בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.