תוכנית להקמת מחלף בצומת אל-על, האמור לספק פתרון לפקקים באזור, אושרה בשבוע שעבר על ידי הוועדה הארצית לתשתיות הלאומיות והועברה לאישור הממשלה - כך הודיעה הוועדה הארצית לתשתיות. המחלף יוביל לקריית שדה התעופה ושוהם במזרח ולכניסה המזרחית לנתב"ג במערב.
צומת אל-על הנמצא במפגש הכבישים 40/46 ו-453 מאופיין בפקקים מרובים בשעות העומס. תושבי שוהם שצריכים לעבור דרכו כדי להגיע לעבודה בשעות הבוקר ולחזור לביתם בשעות אחה"צ מגדירים אותו כ"סיוט". העומס בצומת משפיע גם על המגיעים לשדה התעופה בן-גוריון.
התוכנית תבוצע על ידי נתיבי ישראל בעלות כוללת של כ-400 מיליון. במסגרתה יוקם מחלף במקום הצומת הקיים כיום ויוגדל מספר הנתיבים הקיימים לארבעה, אחד מהם יוקצה למערכת הסעת המונים. בנוסף, יוקם גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים מתחנת הרכבת "תעופה" לקריית שדה התעופה (איירפורט סיטי).
כביש 46 הקיים יהפוך, על פי התוכנית, לכביש ראשי ויהווה ציר אורך תחבורתי חשוב. בנוסף, התוכנית נועדה לשפר את הבטיחות באמצעות הפרדה מפלסית בין דרך 453 לבין המסילה המזרחית, הנמצאת בתחילת תכנון מפורט לפני ביצוע, ושביצועה בקטע זה מותנה בהקמת המחלף.
הפרויקט שביצועו ייקח על פי הערכות כשלוש שנים לפחות יבוצע בשני שלבים. השלב הראשון - ביצוע מחלף במפגש של כבישים 40 ו-453, כאשר כביש 453, יעבור מעל כביש 40 בגשר. הרמזור הקיים כיום בצומת אל-על יתבטל לבאים מכביש 1 משני הכיוונים שיעברו מתחת לגשר. בשלב השני של הפרויקט, כביש 40 יתבטל במקטע שבין כביש 1 ל-453 ויחובר ישירות לנתב"ג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.