ביום רביעי האחרון הודתה ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אפל כי הפעילה אלגוריתמים שמטרתם להאט את קצב פעילות מכשירי אייפון בעלי סוללות ישנות, לטענתה בשל הצורך להתאים את פעילות המכשירים לאספקת הכוח החלשה יותר ועל מנת למנוע תקלות ולהאריך את חיי המכשיר. בכך אימתה החברה תיאוריה ותיקה וידועה בקרב לקוחותיה, שכעת קיבלה אישוש רשמי.
חלק מהמשתמשים, יש לציין, "לא קונים" את ההסבר של אפל, ומתעקשים על ההסבר הקונספירטיבי לפיו החברה מאטה את פעילות המכשירים הישנים כדי לעודד את לקוחותיה להשתדרג ולרכוש את דגמים עדכניים מתוצרתה.
כעת מתברר כי שני תושבי קליפורניה זריזים במיוחד, שברשותם מכשירי אייפון 7, הספיקו כבר להגיש תביעה ייצוגית נגד אפל בעקבות ההודאה. הטענה העיקרית בכתב התביעה היא כי אפל מעולם לא ביקשה את הסכמת הלקוחות למהלך של האטת פעילות המכשירים. התובעים טוענים כי סבלו הפרעה לשימושם באייפון בעקבות ההאטה המכוונת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.