פיאט-קרייזלר הודיעה אתמול (ו') כי היא מתכננת ריקול (איסוף מוצרים) של כ-1.8 מיליון טנדרים מסוג "ראם", שעקב תקלה ניתן להוציא את ידית ההילוכים שלהם ממצב "פארק" (חניה) מבלי לדרוך על דוושת הבלם.
החברה החלה במהלך לאחר שאספה דיווחים על שבעה אנשים שסבלו מפציעות קלות ועל "מספר קטן" של תאונות שעשויות להיות קשורות לבעיה.
החברה הודיעה כי בהתבסס על הדיווחים הללו - שהגיעו מהבעלים, מסוכנים וממקורות נוספים - היא תולה את הבעיה בחלק שאמור לנעול את ידית ההילוכים במצב "פארק" עד שמוסר הלחץ מעל דוושת הבלמים.
לדברי החברה היא גילתה כי בנסיבות מסוימות מצטבר חום סביב ידית ההילוכים - כאשר המכונית עומדת ב"פארק" והנהג אינו מרפה מדוושת הבלמים. לאחר חשיפה ממושכת לחום, עלול החלק הנועל את ידית ההילוכים להינזק. בהודעה מסר טום מקארת'י, ראש מחלקת הבטיחות בפיאט-קרייזלר, כי החברה מפתחת תיקון לבעיה. "אנו מדרבנים לקוחות להשתמש בבלמי החנייה שלהם, בתאם להמלצות, ולוודא כי לא נמצאים ברכב ילדים ללא השגחה", עד שהפתרון יהיה זמין ויותקן.
הטנדרים המדוברים כוללים כמה דגמים של ראם 1500, 2500, 3500, 4500 ו-5500, משנות ייצור 2010 עד 2017. הקריאה אינה כוללת את כל דגמי ראם שיוצרו לאחר 31 בדצמבר 2016.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.