לאחר רצף עליות של שש שנים, נבלמה ב-2017 הצמיחה במכירות בשוק הרכב הישראלי. בשנה שעברה נמסרו בישראל 281,563 כלי רכב חדשים, ירידה של כ-1.8% לעומת 2016. בחודש דצמבר לבדו, שהוא מסורתית חודש חלש, נמסרו 5798 כלי רכב בלבד, ירידה של כ-21% לעומת דצמבר אשתקד. כמעט שליש מהמכירות בשנה החולפת היו של רכבי פנאי וכביש-שטח, לעומת כ-22% בלבד ב-2016.
את המסירות ב-2017 הובילה יונדאי שמסרה 36,731 כלי רכב, ירידה של 6% לעומת 2016. במקום השני קיה עם 35,663 מסירות, ירידה של 6.3%. במקום השלישי טויוטה עם 31,103 מסירות, עליה של 3.5%. במקום הרביעי סקודה עם 21,742 מסירות, עליה של 11%. במקום החמישי סוזוקי עם 16,619 מסירות, עליה של 24%. במקום השישי ניסאן עם 14,342 מסירות, עליה של 23%.
בעוד שהשוק העממי שמר על יציבות בשנה החולפת, פלח רכבי היוקרה המשיך לנסוק קדימה במלוא התנופה ורוב המותגים רשמו עליה דו ספרתית מכובדת. בלטו במיוחד מותגי פאר וספורט אקזוטיים דוגמת פורשה ומזראטי, שכמעט הכפילו את מכירותיהם ביחס ל-2016. בענף מעריכים כי גם 2018 תיפתח בתנופה רבתי עם 50-65 אלף מסירות בחודשים ינואר-פברואר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.