מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, ממשיך להודיע על שינויים בפיד שיהפכו לשיטתו את הזמן שהגולשים מבלים בפייסבוק ל"זמן טוב יותר". שבוע לאחר שבישר לעולם על שינויים צפויים בפיד, שבמסגרתם יקבל תוכן של משפחה וחברים עדיפות, מתפנה צוקרברג לטפל בחדשות וביצרני החדשות.
"יש היום יותר מדי סנסציות ומידע מוטעה", אומר צוקרברג. "המדיה חברתית מאפשרת לאנשים להפיץ מידע מהר יותר מאי-פעם, ואם אנחנו לא נתמודד עם הבעיות האלה, אז אנחנו בסופו של דבר נגביר אותן".
לדבריו, הוא נתן הוראה למפתחי המוצר בפייסבוק לתעדף חדשות אמינות המגיעות ממקורות מידע אמינים. את האחריות לקבוע מי הוא יצרן חדשות הוא לא מטיל על פייסבוק עצמה, או על מומחים מתחומים שונים, מחשש שהם לא יהיו גורם אובייקטיבי. האחריות והיכולת עוברות לשיטתו לקהילת פייסבוק, שתקבע מי הם מקורות מידע אמינים ומי לא.
"כחלק מדירוג האיכות נשאל אנשים אם הם מכירים מקור חדשות, ואם כן, אם הם סומכים על המקור הזה. יש ארגונים שמאמינים להם רק אותם משתמשים שעוקבים אחריהם, ויש ארגוני חדשות כאלה שמאמינים להם גם אלה שלא עוקבים אחריהם ישירות. אנחנו מחסלים את אלה שלא מכירים מקור".
לדברי צוקרברג, העדכון לא ישנה את כמות החדשות שתיראה בפיד, רק ישנה את מאזן החדשות האמינות שרואים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.