סטיב ייג, שהיה מהנדס בגוגל במשך 13 שנה, פרש ואמר שהחברה "כבר לא יכולה לחדש". לדבריו, זו הייתה הסיבה העיקרית בגינה עזב. הוא טוען שגוגל הפכה ל"מרוכזת לחלוטין במתחרים ולא בצרכנים", ולכן היא מסתמכת על העתקת מוצרים של חברות אחרות במקום לפתח רעיונות חדשים. בעוד שלדבריו החברה היא אחד ממקומות העבודה הטובים בעולם, היא כבר לא מקום שמעורר השראה. ייג כתב את הדברים בפוסט שפרסם בבלוג ב-CNBC.
ייג גם האשים את גוגל בהיותה חברה "קונסרבטיבית", שמתמקדת יותר בשימור הקיים ולא בהצגת דברים חדשים - "הימנעות מסיכונים היא הנורמה בגוגל", כתב. ייג רמז גם שפוליטיקות פנימיות (למרות שלדבריו הדבר "בלתי נמנע בארגונים גדולים") ושחצנות כללית הן הגורמות למחסור בחדשנות.
"אתם יכולים להסתכל על כל ההשקות של גוגל בעשור האחרון, ולמצוא שכמעט כל המוצרים הועתקו מהמתחרים", כתב ופירט שגוגל פלוס הועתקה מפייסבוק, הענן של גוגל מ- AWS, הרמקול החכם גוגל הום מאמזון אקו, גוגל אסיסטנט מסירי של אפל ועוד.
זו לא הפעם הראשונה בה ייג מתבטא נגד גוגל. ב-2011 הוא זלזל בחברה בפוסט פנימי בגוגל פלוס, שפורסם בטעות באופן פומבי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.