רמי לוי מאריך ומשדרג את ההסכם שלו עם ישראכרט. הצדדים הגיעו להסכמות להארכת מועדון כרטיסי האשראי המשותף למשך 7 שנים נוספות, כשהפעם לוי ייהנה מנתח גדול יותר מהכנסות ישראכרט מהפעילות שלה מול חברי מועדון הלקוחות שלו.
פעילות המועדון תתבצע באמצעות חברה חדשה אשר תוקם על-ידי השתיים ותוחזק בחלוקה של 80% על-ידי רמי לוי ו-20% על-ידי ישראכרט. נכסי הפעילות של המועדון הקודם יועברו אליה, והיא תהיה בעלת הזכויות לתפעול כרטיסי חיוב שיונפקו על-פי ההסכם ושיקנו הטבות לרכישה ברשת.
היום (ד') דיווחה חברת רמי לוי על חתימת ההסכם ופרסמה מספר פרטים מתוכו, המבטאים את שיפור התנאים שהשיג לוי במסגרת ההסכמות החדשות.
במסגרת הסכמות אלה נקבע כי רמי לוי תהיה זכאית לקבל מישראכרט תשלום הנגזר ממחזור העסקאות שיתבצעו בכרטיסי המועדון, שיחושב על בסיס העמלה הצולבת בתוספת מע"מ. העמלה הצולבת היא העמלה שמשלמות חברות כרטיסי האשראי האחת לשנייה תמורת הזכות לסלוק אחת את השנייה. עמלה זו מהווה את רצפת המחיר לעמלות הסליקה שמשלמים בתי העסק.
החברה החדשה תהיה זכאית לחלק מרווחי האשראי, לחלק מהכנסות מדמי הכרטיס ולהכנסות משיתופי-פעולה של החברה המשותפת עם צדדים שלישיים. בנוסף, ישראכרט התחייבה כי אם ההכנסות לחברה המשותפת לא יגיעו למינימום השנתי, ישראכרט תפצה את חברת רמי לוי בפער, כך שישלים את הסכום לסכום המינימלי שנקבע לאותה שנה.
בדוחותיה השנתיים ל-2016 דיווחה רשת רמי לוי על 400 אלף חברי מועדון בכרטיס האשראי. הרשת מונה קרוב ל-50 סניפים, ומחזור המכירות שלה ב-2016 הסתכם בכ-4.5 מיליארד שקל.
בעוד מספר חודשים היה אמור לפוג ההסכם בין רשת המזון לחברת כרטיסי האשראי. לוי בחן אופציה להארכת ההסכם אל מול חתימה על הסכם חדש, כאשר עיקר המגעים התקיימו עם חברת לאומי קארד, שאיבדה באחרונה את המועדון המשותף לה עם שופרסל, והייתה "רעבה" למועדון חדש בתחום המזון.
אלא שבסופו של דבר העדיף לוי להאריך את ההסכם הקיים עם ישראכרט ולהימנע ממצב בו הוא מעביר את המועדון לחברת כרטיסי אשראי חדשה. מעבר שכזה כרוך בסיכון של אובדן חלק מחברי המועדון בתהליך המעבר. כמו כן, לפי הערכות, ההסכם החדש עם ישראכרט כולל תנאים משופרים לרשת רמי לוי.
נזכיר כי המעבר הדרמטי של רשת שופרסל מלאומי קארד לכאל הביא לגלי הדף בענף המועדונים החוץ-בנקאיים. בעקבות ההסכם הנדיב שחילצה שופרסל מכאל, רשתות מזון נוספות בחנו ובוחנות אפשרות לשפר את תנאיהן ואולי אף לעבור לחברת כרטיסי אשראי אחרת. ענף המזון אטרקטיבי מאד לחברות כרטיסי האשראי, שכן הוא נחשב לענף מרכזי במחזורי השימוש בכרטיסי אשראי.
"השוק עובר טלטלה, כולם מדברים עם כולם. להערכתי נראה תזוזות בענף בחודשים הקרובים", אמר לפני מספר שבועות גורם במערכת הבנקאית ל"גלובס".
עוד נזכיר כי בעקבות המעבר לשופרסל, לאומי קארד השיקה שני כרטיסי אשראי חדשים והודיעה על הקמת מועדון משותף עם רשת פוקס.
נזכיר כי בנק הפועלים, שמחזיק היום בישראכרט, מחויב למכור חברת כרטיסי האשראי שלו בתוך כשנתיים, בשל חוק שטרום. גם בנק לאומי מחויב למכור את לאומי קארד.
עוד נציין כי לאחרונה פרסם בנק ישראל את מתווה העמלה הצולבת לשנים הקרובות. כיום עומדת העמלה הצולבת על 0.7% מהיקף העסקה בכרטיס אשראי, והיא מהווה למעשה את מחיר הרצפה בעמלות הסליקה שמשלמים בתי העסק. מהמתווה החדש עולה כי העמלה תרד בשנת 2019 ל-0.6%; שנתיים לאחר מכן - בינואר 2021 - היא תרד ל-0.55%L; ובשנת 2024 היא תרד 0.5%. בסך-הכול צפויה ירידה של 30% בעמלה הצולבת ב-6 השנים הקרובות. נציין כי כל ירידה של 0.1% בעמלה הצולבת צפויה לפגוע בכ-250 מיליון שקל בהכנסות השנתיות של שלוש חברות כרטיסי האשראי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.