ברוב של 34 וללא מתנגדים, אושר הערב (ב') החוק של חברי הכנסת אורי מקלב ושולי מועלם-רפאלי, הקובע כי הודעת התנתקות של צרכן מחברה תיחשב כהודעה להפסיק לקבל הודעות פרסומיות (ספאם) מאותה חברה.
נזכיר כי פרסום שמוגדר כספאם הוא כזה שנשלח בהודעת טקסט או לתיבת המייל כהודעה אוטומטית שיש בה תוכן פרסומי (עידוד לרכישת מוצר או שירות). לפי חוק הספאם, מותר לשגר הודעות אלה רק למי שאישר מפורשות לקבל פרסומים - כשבכל הודעה החברה חייבת לאפשר לצרכן את הסרת שמם ממאגרי המידע.
בין המחלוקות הרבות של צרכנים ועוסקים בהקשר הזה עולה שאלת ההרשאה לקבל פרסומים - זו נעשית פעמים רבות עם הצטרפות למועדוני לקוחות וחתימה על טפסים (שרובנו לא ממש קוראים).
מעתה, נקודת המוצא תהיה שכאשר צרכן מתנתק מחברה - הרי שגם אינו מעוניין לקבל פרסומים שאישר מראש לקבל.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר כי "התיקון לחוק מנסה להתמודד עם אחת הרעות החולות שמטריפות את הציבור הישראלי - השיווק האגרסיבי וחדירת הפרסומות לסלולרי שלנו. ההצעה מבקשת להימנע מהחדירה הזו שכמוה כחדירה לחצר הפרטית שלנו".
את הרציונל הסביר ח"כ אורי מקלב כך: "מי שרוצה להפסיק את העסקה, רוצה גם להפסיק לקבל פרסומות. ההתקשרות עם חברה כזאת או אחרת היא לא חתונה קתולית".
המצב כיום הוא שעל הלקוח להודיע בנפרד על רצונו להפסיק לקבל פרסומים מחברה ממנה הוא התנתק. ההצעה, שתייתר בקשה מפורשת כזו, צפויה להיכנס לתוקף בשבועות הקרובים, אחרי אישורה היום במליאת הכנסת ופרסומה ברשומות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.