שעות ספורות אחרי שאדמת התעופה הישראלית רעשה וגעשה עם הפרסומים כי אייר אינדיה תפעיל טיסות ישירות בקו תל-אביב-דלהי מעל שמי ערב הסעודית, מפרסם האתר רויטרס כי בערב הסעודית לא מאשרים את הדברים.
גורם בממשלה סבור כי האישור אכן ניתן לחברת התעופה ההודית אחרי מגעים ממושכים, אולם הוא סבור כי אחרי הפרסומים הרבים היום בתקשורת הישראלית ובתקשורת הזרה, ערב הסעודית נבהלה ונסוגה בה מהאישור, שיכול היה להתפרש כהידוק היחסים בין הממלכה ובין ישראל. יש להניח כי גם המדינות הערביות השכנות טמנו ידן בצלחת.
לפי הפרסום, דובר רשות התעופה האזרחית בסעודיה אישר כי אייר אינדיה הגישה בקשה דרך הרגולטור האמון על התעופה בהודו לטוס מעל ערב הסעודית במטרה לקצר משמעותית את משך הטיסה הישירה מתל-אביב. מסלול כזה יכול לקצר את הטיסה בפרק זמן לא מבוטל של שעתיים לכל כיוון לטיסה שתימשך 6 שעות בלבד.
לבד מההשלכות על עלות הפעלת הטיסה לחברת התעופה מדובר, מסלול מקוצר כזה יכול לאפשר הוזלה משמעותית במחירים בטיסות הישירות להודו. זאת ועוד, לאייר אינדיה הובטח מענק ממשרד התיירות העומד על 750 אלף שקל בשנה, לאור הפוטנציאל שמזהה המשרד בהבאת תיירים בטיסה מדלהי לתל-אביב.
כך או כך, לפי הפרסום ברויטרס, דובר רשויות התעופה האזרחית בערב הסעודית מכחיש כי אייר אינדיה קיבלה אישור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.